Op de gletsjer

Canada, Golden

Onze laatste trip vanuit Golden is een reis van drie uur naar de Columbia Icefields.
Dit is een vlakte waar altijd een laag ijs aanwezig is met een dikte zo hoog als de Eiffeltoren. Vanuit deze ijsvlakte groeien (en slinken) acht gletsjers. Deze gletsjers duwen de aarde en rotsen voor zich uit en naar de zijkant. Als het ijs zich terugtrekt blijven deze aarden wallen als bewijs achter.

De gletsjers trekken zich elk jaar zo'n 15 meter terug en groeien in de winter weer aan. We zijn met een speciaal voertuig een gletsjer opgegaan, waar je een prachtig blauw ijs kunt zien. We hebben hier ook ons eerste Bighorn sheep gezien.

Daarna naar Peyto Lake gereden, waar je een prachtig uitzicht hebt over het meer.
Weer teruggereden en vanavond onze laatste nacht in Golden. Morgen gaan we via Banff naar Waterton Lake National Park. We logeren dan in Pincer Creek.

Wat 'n natuurschoon zeg! Ziet er allemaal prachtig uit. Kijk maar uit in Banff, kwam bij andere blogs foto's van elanden en grizzly's tegen... Geniet ze verder!

Ellis 2014-09-08 06:53:48

Wij hebben net jullie verslag gelezen en de prachtige en zeer indrukwekkende foto' s bekeken. Wat een belevenis allemaal. Veel plezier verder en tot het volgende verslag. De groetjes van ons.

Hans en An 2014-09-08 16:59:04

haai fooks we hebben veel aan Jochem laten lezen. hij vond het leuk en de foto`s mooi wij ook trouwens :) genieten maar