Badlands

Verenigde Staten, Rapid City

Vanochtend vertrokken naar Badlands National Park. Weer een heel andere natuur dan de vorige parken. Het lijkt erg op Bryce met zijn hoodoo's. Eerst weer even naar de prairiedogs gekeken, dat blijft leuk.
Ze waarschuwen elkaar als er gevaar dreigt met gepiep, dan gaan de bekjes open en de staartjes omhoog en schreeuwen maar!!

Daarna verschillende uitzichtspunten afgegaan en een hike gedaan. Dat was erg mooi, al blijft het wel oppassen langs richels en afgronden. Op de terugweg ook nog een ratelslang tegengekomen. Er wordt ook voor gewaarschuwd, maar wij dachten: "Tja, dat zal wel". Toen we dichterbij kwamen draaide de slang zich om met zijn kop naar ons toe en begon met zijn staart te ratelen, toen hebben we toch maar een stapje terug gedaan.

Om zeven uur weer richting motel gegaan, na eerst even bij een Japans restaurant (jawel, wij krijgen de sushi-smaak nu echt te pakken) te hebben gegeten.

Morgen verlaten we Rapid City om naar Lusk (of all places!) te reizen als tussenstop voor ons eindstation Denver. Onderweg zullen we Custer State Park en Windcave bezoeken als alles volgens planning gaat.

Weer prachtige plaatjes om te zien. Vooral ook jullie op het randje, kijk maar goed uit. De ratelslang en de prairiedogs staan er goed op. Bedankt voor alle berichten tot nu toe. Gisteren vernomen dat ik jullie van Schiphol zal ophalen want Ilonka moet werken. Dat komt wel goed. De groetjes van ons.

Hans 2014-09-22 09:05:29

Ik lees jullie blog elke dag maar vergeet er op te reageren. Het ziet er allemaal schitterend uit! Geniet ervan!