Yellowstone Dag 1

Verenigde Staten, Red Lodge

Vanochtend vroeg vertrokken naar Yellowstone NP.  Mooie rit dwars door de bergen.  Duurde alleen een beetje lang (2 uur).

In het park hebben we eerst Mammoth Hot Springs bezocht. Een soort terrassen, die gevormd worden door heet water en gassen vanuit de aarde. Erg mooi. Daarna naar Norris, waar we de onwerkelijke wereld zagen van hotsprings, geysers, stoomgaten en zwaveldampen. Overal zag je stoom uit de grond komen, poelen met borrelend water en spuitende geysers. Echt weird, maar prachtig om te zien.

Wildlife: we hebben vandaag veel kuddes met bizons gezien. Stonden soms vlak bij de weg. Hebben gehoord dat ze gevaarlijker zijn dan beren. In de auto blijven dus! Ook gespot een witte berggeit heel ver weg op een hoge klif en twee pronghorns (soort hert).

Morgen gaan we dit grote park weer in; we hebben nog lang niet alles gezien.
Door de bergen weer terug gereden; het laatste deel in het pikkedonker. Niet echt prettig, aangezien de TomTom er ook opeens mee ophield, maar heelhuids aangekomen.
Eten bij de plaatselijke Chinees en om 22.00 uur zijn we weer terug in het hotel.

Ronald heeft de laptop weer aan de praat gekregen, na een dag aan de stroom te hebben gehangen sprong deze gelukkig weer aan. Zodra we tijd hebben, zullen we ook weer fotootjes plaatsen.

See you!

Beste Tanja, Ik geloof dat dit bericht door jouw is gemaakt. Wat een belevenis is alles. Ik kijk vol bewondering naar de plaatjes van de bronnen en de bisons. Wat een grote beesten zijn dat. Blijf ons maar fijn op de hoogte houden van alles wat jullie meemaken. Hier alles in orde. De groetjes van An en mij.

Hans 2014-09-14 08:48:08

Hoi! Wat 'n enorme beesten zeg, en dat schattige kalfje! Mooi hoor, die wildlife. Gaan wij ook vandaag zien, al is het achter veilige hekken: Artis. Veel plezier verder!