Terug naar Fairbanks

Verenigde Staten, Fairbanks

Dinsdag, 19 augustus. Vannacht goed geslapen in een barak met toiletten en douches, prima. Gisteravond nog erop uit geweest om de auto te laten lassen. Was geen probleem (werken 24 uur per dag) en we konden vanmorgen om zes uur terecht. Tevens de banden laten repareren. Na ontbeten te hebben vertrokken we om negen uur. De terugreis verliep zonder problemen, behalve dat Mathijs, op foto 7, al slippend naar beneden ging en bijna ons en de vangrail raakte! Halverwege in Coolfoot nog even getankt en geluncht.
Trouwens ook nog tweemaal de poolcirkel gepasseerd
Om half negen waren we terug in Fairbanks, daar was door de plaatselijke Oldtimer club een diner voor ons geregeld.
De tocht was geweldig, een desolaat gebied waar niets is. Honderden kilometers toendra, wat in de winter één grote witte vlakte moet zijn. Een geweldig avontuur.
Siem en dan de beren, ja.......... Er moeten er hier heel veel zitten! We hebben een bruine beer met twee jongen de weg over zien steken, maar te laat voor een foto, dus niemand gelooft ons. Als alternatief dan maar deze foto.

Fantastisch mooi om de sfeer weer terug te proeven. Geniet van het laatste stukje en bezoek vooral in Anchorage The worlds largest seaplane base!!! Is uniek en zelfs voor niet luchtvaart liefhebbers de moeite waard. Tot spoedig

Theo Carla 2014-08-22 09:12:02

Komt de slipcursus toch nog goed van pas!

Olga 2014-08-22 10:26:55

Piet, wat die beer met jongen betreft. Ik geloof je wel en ik zal Siem ook overtuigen. Overigens hebben Siem en ik, maar met name Siem, ook een BEER voor je geregeld als je weer thuis bent. Wij hebben een verrassingsplan voor jou en Olga op poten gezet. Dus denk maar niet te veel aan "beren op de weg" Jullie foto's met bijbehorend verslag zijn geweldig. Iedere keer weer genieten. De afgelopen dagen heb ik wel lang moeten wachten op de laatste 2.