Van San salvador naar Antigua

Guatemala, Antigua

Dinsdagmorgen 22 juli maar even wat uitgeslapen en om acht uur zaten we aan het ontbijt. Op weg naar de grensovergang met Guatemala, het was al warm en het zou uiteindelijk 43 graden worden! Mooie route met goede wegen, maar de koppeling begon weer wat te haperen.
Om zeven uur reden we Guatemala stad binnen, met vier miljoen inwoners en het verkeer stond volledig vast. Op dat moment kon ik al niet meer koppelen, Alleen als ik de motor afzette kon ik de auto nog in een andere versnelling krijgen. Zo de stad doorgesukkeld.
De overnachting was in Antigua, een mooie stad staat op de werelderfgoedlijst van Unesco.
Rolf, de groeten zijn overgekomen, bedankt. Dankzij onze naamstikkers waren we snel te vinden.

Woensdag 23 juli, vandaag twee excursies. 's-Morgens om zeven uur in de bus voor een twee uur durende wandeling omhoog om een nog actieve vulkaan te zien. Indrukwekkend om die lava te zien en wat dit kan bewerkstelligen.
's-Middags met een gids een stadswandeling gemaakt.
De afstelling van de koppeling was waarschijnlijk losgetrild, dus deze opnieuw afgesteld en doet het nu weer goed.

Fantastisch reisverslag! Elke dag kijk ik uit naar jullie nieuwe berichten en foto's! Geeft die strenge ambtenaar in Guatamala jullie een bekeuring voor te hard rijden of lijkt dat maar zo? Behouden reis en geniet van deze prachtige ervaring!

Carla Merkus 2014-07-26 09:40:01

Naast de de ochtendkrant ben ik ook iedere dag benieuwd naar jullie reisverslag. Geweldig mooi om dit te volgen. En die belangrijke agent of wat hij ook mag zijn, kwam natuurlijke rechtstreeks van een of andere filmset afgewandeld. Voorspoedige reis verder op jullie ontdekkingstocht

Marius Lutters 2014-07-26 09:59:34

Prachtige foto's, ik verzamel ze evenals jullie verslagen. Veel plezier op jullie verdere reis. kan elke keer niet wachten op nieuws.