Even uit de lucht

Guatemala, Antigua

Stukje toegevoegd wat per e-mail binnenkwam (Theo)
Vrijdag 25 juli, van San Cristobal naar Villahermosa, 360 kilometer. Dit was de route via Palenque, waar je een oude Mayastad kon bezoeken. Op zich een wat kortere etappe, maar voor een groot deel door de bergen dus een lage gemiddelde snelheid en dan natuurlijk weer die drempels. Je kon ook een kortere route nemen, maar wij kozen voor het eerste.

Er werd, vanaf het begin, geadviseerd om in groepjes van drie of vier auto's te rijden, dus het lag voor de hand dat wij dat met Paul zouden doen (zij rijden met twee auto's), daarbij is nog Joep, de zoon van Paul en Leontine de dochter van Erna (vriendin van Paul) met haar vriend Martin (duidelijk?)

Voor vertrek altijd even olie en water controleren.

Kwamen om zes uur aan in Palenque, helaas werken ze daar ook met sluitingstijden, dus van de Mayastad niets gezien, helaas. Kreeg daar nog wel de groeten van Willlemijn (zus van Olga), bedankt. De route was schitterend, door de bergen met prachtige vergezichten en oude dorpjes.

Om half negen waren we in het hotel.

Voordat mensen denken, dat we gekidnapt zijn of in een drugsoorlog terecht zijn gekomen. Dit is niet het geval, we leven nog en het gaat ons goed.
Ben van de foto's afhankelijk van Joep, hij zet ze via zijn laptop op de site (dit doet hij overigens met alle plezier). Doordat we een paar nachten in verschillende hotels verbleven en vannacht pas om twee uur op de plaats van bestemming waren is het even gestagneerd. Probeer vanavond bij te werken.
Groeten Piet

Beste piet en matthijs. We zullen het voor 1keer door de vingers zien. maar niet nog een keer je trouwe volgers teleurstellen he? We genieten van jullie verhalen en fotoos. Ook nu vanuit Evia Griekenland. Het ga jullie goed verder. We zullen n grieks orthodocs kaarsje voor jullie opsteken. hartelijke groet Jan en Annemieke

jan borghstijn 2014-07-25 17:05:21

wat een avontuur mannen! Goed dat jullie weer in de lucht zijn. Fantastisch dat de auto goed presteert, eerste hitte test is doorstaan. Olga was gisteren in Bakel dus van die kant zijn we ook bijgepraat. Jullie nu op naar Mexico! Keep on track and take care of yourself

dentaltheo 2014-07-26 08:49:00

Leuk verslag, schiet lekker op! Dat kidnappen kun je wel vergeten. Ze weten wie ze hebben moeten. Leuk dat jullie Iepje hebben ontmoet. Toeval bestaat. Een hartelijke groet, Willemijn

Willemijn 2014-07-26 19:19:15

Nou Piet, dit is ook kilometers maken en afzien, maar het is goed voor het moraal en de conditie. Dat belooft wat, als je straks weer in het peloton zit, dan ga je weer demarreren waar je broek van af zakt. ( Net als in het voorjaar !!!! ) Maar het is knap, dat je alle tegenslagen weet te overwinnen. Veel succes de nog resterende dagen. TOI, TOI, Harrie Kersten

Harrie Kersten 2014-07-27 20:48:09

Hoi Piet en Mathijs, wat een boeiend reisverhaal en prachtige foto's! Bijzonder wat jullie allemaal zien en meemaken. Veel plezier nog!

Jan en Vera 2014-07-29 19:32:25

Hoi Piet en Mathijs, we konden niet eerder deze week reageren vanwege WiFi problemen. Vanmorgen hebben we alles weer bijgelezen en ontzettend genoten van jullie verslagen en foto's. Wat 'n reis! Om nooit te vergeten! Grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Geen sinecure! Tot schrijfs en take care. Siem en Corrie, groeten uit Ostsee Duitsland.

Siem en Corrie 2014-07-30 12:14:10

Hallo Piet en Mathijs, Leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Als ik dat zo lees mogen wij niet klagen over de kwaliteit van de wegen in het Deurnese buitengebied. Zelfs niet over de Kievietsweg. Groet en succes voor de resterende etappes.