Rustdag

Canada, Whitehorse

Vrijdag, 15 augustus rustdag in Whitehorse. Het stadje ligt aan de oever van de beroemde Yukon rivier. Een wat ongezellig oord met een aantal bedelaars en andere vreemde figuren met name rondom ons hotel, waar 15 van de 60 teams sliepen. Het hotel was het minste wat we tot nu toe gehad hadden. Een aantal mensen deden hun beklag bij de organisatie, maar deze vonden dat "het net kon".
De volgende ochtend kwamen we tot de ontdekking dat er ingebroken was in drie Amazones, waaronder die van ons. Waarschijnlijk gewoon via het deurslot, want de auto was verder niet beschadigd. Alles overhoop gehaald, maar het enige wat we miste was mijn zonnebril op sterkte. Toch maar aangifte gedaan. Het hotel vond het heel vervelend en bood ons ter compensatie een lunch aan.
's-Middags een rondvlucht van drie kwartier gemaakt met een watervliegtuig, waar helaas maar zes personen in konden.
Als afsluiting van de dag nog een biertje gedronken en een hapje wezen eten.

Op 15 augustus zei ik tegen Olga dat ik het verslag tot 7augustus gelezen had, want meer had ik niet. Dat vond zij vreemd. Inmiddels is alles goed gemaakt en ben ik als de wiedeweerga al de leesstof aan het inhalen. Wat een reis maken jullie toch! Mooi ook dat beeld in het grind. En wat vervelend te moeten lezen dat andere mensen aan je spullen zitten. Houd jullie maar taai! Groet, José

José 2014-08-18 08:11:23

Jammer van je Ray Ban pap, en leuk dat zwijntje, wil ik ook wel (ipv de kameel dan dat is oke)

Nienke 2014-08-18 09:14:37

Ik zou zo'n zwijntje ook wel willen ruilen voor een Ray Ban Piet. Zeker als je dan ook nog zoveel verstand hebt van varkens als jij. Ik neem aan dat je met je gewone bril op sterkte wel het varkentje even bewonderd maar niet gewassen hebt. Even een zakelijke mededeling: Siem en ik gaan morgen, dinsdag, de resterende tegoed hebbende attributen in Vught ophalen. Als je thuis komt kun je vooruit. Wij zorgen daar wel voor. Groetjes uit een nat en koud Deurne.