Auto' ophalen

Panama, Colon

Vandaag was gepland om de auto's op te halen. om acht uur vanmorgen met de bus naar Colon, 80 kilometer van Panama, waar de haven was.
Daar begon het wachten, waarop was niet duidelijk, maar het duurde en het duurde en het duurde. Er kwamen steeds meer Panamezen bij met steeds meer papieren, die waarschijnlijk allemaal met elkaar vergeleken moesten worden! Aan het eind was het wachten nog op de chef, die de definitieve stempels moest geven, maar niemand wist waar hij was!
Uiteindelijk konden we om twaalf uur de haven verlaten.
Er was ons geadviseerd, om in groepjes van drie wagens terug te rijden naar Panama. We sloten ons aan bij de filmploeg, die hadden navigatie in de auto, wat ons wel makkelijk leek en er reed nog iemand uit Emmeloord mee. In Panama aangekomen kwamen we in de drukte terecht. Drie rijen dik, waarbij men zich al toeterend van de ene baan naar de andere begaf.
Op een gegeven moment merkte we, dat de derde Volvo niet meer achter ons zat. Gestopt en een tijdje gewacht, maar hij kwam niet opdagen. Uiteindelijk met gevaar voor eigen leven, gedraaid en terug gereden. Een eind terug stond hij langs de kant van de weg, de auto had het begeven. De filmploeg heeft hem terug gesleept naar het hotel in de file en de hitte. Daar kon het technisch team meteen aan de slag.
Wij hebben onze auto daarna wat geordend, er bleek niets ontvreemd te zijn.
Nog even gezwommen, gegeten en bijtijds naar bed, want morgen half zeven ontbijt en daarna de eerste rit van 440 kilometer.

Dat begint al goed ! Benieuwd naar de rest van de dag ! Groeten uit NY ! Xx

Nienke 2014-07-17 18:42:00

Goed verhaal, heeft het technische team ook wat te doen. Gelukkig jullie niet overkomen! Veel plezier en succes met de eerste rit! Liefs!

Frederike & Jens 2014-07-17 19:57:47

Hoi Mathijs en Piet, Ondanks al dat wachten (overigens hebben ze het denk ik voor hun begrippen van tijd nog steeds heel snel geregeld allemaal...) had ik nog steeds achter in de kofferbak gewild hoor.... wat een prachtige tocht gaat dit worden!! heel veel reisplezier gewenst, Ans

Ans Konings 2014-07-18 10:48:06

oh ja.... de volvo ziet er prachtig uit, jullie hebben er zo te lezen echt heel veel werk aan gedaan