vervolg; overzicht werkzaamheden

Nederland, deurne

Aangezien we door Death Valley rijden, waar het in die periode boven de 50 graden C. kan worden was de vraag wat we met het koelsysteem aan moesten. We hebben besloten om er een tropenradiateur in te zetten. Dit is een radiateur met in plaats van twee, drie rijen lamellen, dus met een groter koelend vermogen. Tevens daarbij een elektrische fan geplaatst, die we, mocht die onverhoopt stuk gaan, ook nog van binnen uit kunnen bedienen.
Aan de motor zelf nog wat onderdelen vervangen, zoals bougiekabels, slangen, klemmen etc. etc.
Verder de ontsteking en carburateur goed af laten stellen.
Met de remmen en banden wilden we natuurlijk geen enkel risico lopen. De achterremmen waren goed, maar toen we de remklauwen vóór wilden reviseren bleken deze zo slecht te zijn, dat het nieuwe ruil-remklauwen werden. Tevens konden we vier brede, tweedehands, velgen op de kop tikken, deze zelf netjes gespoten en vier nieuwe banden op laten monteren.
Een domper was even dat de koppeling te veel speling had en de versnellingsbak en overdrive er nogmaals onderuit moesten, maar met wat extra eieren met spek werd dit ook weer opgelost.
Als extra nog een paar verstralers en een mistachterlamp gemonteerd. Verder een fatsoenlijke geluidsinstallatie geïnstalleerd.
In de daarop volgende weken het interieur ook nagelopen en waar nodig het één en ander gerepareerd, zodat alles er weer netjes uitziet. We moeten er tenslotte 6 weken tegen aan kijken.
Als extra luxe ook nog twee goede voorstoelen gemonteerd, zodat we na de reis niet nog 6 weken hoeven te revalideren!
Uiteindelijk toch besloten om de gastank er nog uit te halen voor extra bagageruimte.

een goede reis en vooral genieten.

Siem Pepping 2014-07-14 08:30:47

Succes met alle reparaties en nieuwe onderdelen. Houd het hoofd koel!

Willemijn 2014-07-14 08:54:18

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en vooral een goede reis.gr van de van dijkjes van de kievitweg.....