Donderdag 25 juli. België.

België, Antwerpen

Vanuit Lille besloten we weer vroeg te vertrekken naar Antwerpen.
Na een warme nacht, ik hoef jullie niks te vertellen, snel er van door.
Onze kledingkeuze wordt beperkt. De tassen moeten we buiten openmaken. Nadat die de hele dag in de volle zon hebben meegereden, denk ik dat er een heel nieuwe biocultuur in ontstaat.
Zonder het door te hebben reden we ineens in België. De autonummerborden, de wegen, de bouw, alles wees er op. De eerste paar dorpen was alles nog Franstalig. De wegaanduidingen, reclameborden, alles. Maar zonder verdere aanwijzing reden we kennelijk ineens een taalgrens over.
We waren vroeg, maar het werd al flink heet.
De rijwind en de schaduwplekken onder de bomen waren een zegen.
In België reden we eigenlijk van dorpje in dorpje. In het begin een tamelijk vervallen gebied met wegen die geen verkeersdrempel nodig hebben. We kunnen even geen kinderkopjes meer zien. Sorry jongens.
Later werd het weer wat landelijker. Mooie huizen en tuinen. Voor de lunch haalden we wat brood en beleg. Koffie hadden bij we bij ons. Ons Dolce Gusto apparaat heeft ons alle reizen trouw gevolgd.
Over de reis kan ik niet veel meer vertellen dan dat het erg warm was en we vaak een airco gekoelde ruimte binnengingen. Of dat nu een lokale supermarkt, de Mc Donald’s of een Aldi was. En overal water kopen. Veel water.
Antwerpen in beeld. Ik ga even door met mijn klaagzang. Druk, heet, wegomleggingen, stoplichten, enorm hobbelige wegen. Het kon niet op. De laatste 10 kilometer kropen voorbij in 40 graden. Tenslotte in Antwerpen. Sleutel opgehaald, naar het appartement om de hoek.
3-Hoog. Met de laatste energie opgebruikt komen we in een heel fraai appartement met uitzicht op een van de gezellige centraal gelegen pleinen. Eerst maar even douchen en plat. Veel drinken. Later de avond toch nog even de stad in. Eigenlijk geen trek om te eten. Een biertje en een rosé, en op de terugweg nog een frozen yoghurt.
Het slapen in de warmte zou niet eenvoudig worden. Maar morgen naar huis. Best wel zin in.

Het einde van een reeks mooie verhalen en foto's. ...lieve schatten ik ben blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn dikke kus en bedank voor jullie avontuur in spanje/frankrijk... xxx

Janneke 2019-07-26 21:13:48

Ach lieverds, ik krijg de indruk dat het laatste deel van jullie reis een beetje negatief beïnvloed is door het weer! En dat is jammer want volgens mij hebben jullie een prachtige rit gemaakt. Ik heb op afstand genoten en ik hoop dat jullie de laatste etappe goed doorstaan, het wordt koeler... Goeie thuisreis en tot snel. Kus

Inge 2019-07-26 22:11:27

Mooi gezegd Inge. Lieve Jacques en Marlies, nog een rit te gaan. Morgen is het niet zo warm. Dank voor alle reisverslagen, die zal ik wel missen :-) Een goede rit naar huis. Veel liefs en tot snel!

patty 2019-07-26 23:54:47

Het is toch bijzonder dat het enorme warme weer zo,n grote rol speelt? Wij waren altijd gewend dat het regende in juli, maar dat is nu gelukkig niet zo. Bedankt voor jullie verhalen en voor straks: wellcome back home!