En weer onderweg

Frankrijk, Chaintré

De dag is vandaag weer wat rooskleuriger begonnen.
Tijdens ons ontbijt (het regende overigens wel weer) heeft de bijzonder aardige eigenaar van l'Oree du Bois voor ons rondgebeld met wat garages, en in Nuits St Georges (22 kilometer verder) een bedrijf gevonden dat ons een nieuwe achterband kon leveren. Eerst gekeken of we daarnaartoe konden rijden, maar daarbij zouden we de velg slopen. Dus de scooter werd gehaald, maar pas om 2 uur.
Dus wij hadden volop de tijd om het dorpje St Nicolas des Citeaux te verkennen. Nou, dat loop je in 2 uur 4x rond, maar gaandeweg begon de zon te schijnen en zo 'hep ieder nadeel ze voordeel'.
Om ca 3 uur konden we verder en na een kop koffie besloten we naar Macon te rijden.
Ook nu weer over wat TomTom kronkelwegen noemt.
Heel leuke landweggetjes met een steeds kleurrijker omgeving. Bloemen, prachtig begroeide hellingen, vaak heel mooie huizen en dat onder een steeds lekkerder zonnetje.
Toen we in Macon aankwamen dachten we even snel een hotelletje te vinden, maar alles was weer complet. Tenslotte toch wat gevonden, maar wie denkt aan het eind van de zomer nog op de bonne fooi door Frankrijk te kunnen reizen, vergist zich.
Morgen dus toch maar wat plannen.
's avonds de stad nog even in, maar wat is het koud. Ook de Fransen zelf vinden het veel te koud voor de tijd van het jaar.
Onze vooruitzichten zijn goed. Steeds mooier weer.
Morgen gaan we voorbij Lyon en laten dan wel weten waar precies.
We hebben in ieder geval het grote grijs achter ons gelaten en rijden morgen het centraal massief in.

Ps. War weinig foto's wegens beperkt internet.

wat heerlijk dat de zon schijnt ziet de wereld er een stuk gezelliger uit. fijn dat jullie lieve mensen ontmoeten die jullie willen helpen dat heb je wel nodig op zo'n reis. Nuit st. Georges heb ik een keer overnacht heel lekker gegeten en heerlijke wijn gekocht. prachtige streek. ik hoop dat jullie volop genieten van de zonnige reis. Veel liefs en een kus

dora 2017-09-15 09:40:10

Regenpakken inpakken, zonnebrillen tevoorschijn! Geniet ervan!

Inge 2017-09-15 10:05:08

Hoi lieve schatten, ben blij dat het met jullie goed gaat en de scooter ook weer. Dus nu op weg naar het zuiden en ben ook erg blij dat het weer voor jullie beter wordt. De foto's zijn prachtig jullie rijden volgens mij door een prachtige omgeving. Geniet van de mooie omgeving en doe voorzichtig. liefs en dikke kus xxx