Op en neer

Frankrijk, Augny

Na een gezond ontbijt in Urspelt om 10 uur de motoren weer gestart en op richting Luxemburg.
Nog even een foto van boven op Clervaux en karren maar. We waren nog niet uit de Ardennen en dat zouden we merken ook. Ik had het gevoel dat we windkracht 10 van alle kanten kregen en hier en daar overgoten met een buitje. Bovendien had ik het gevoel dat we allen maar stegen en soms een beetje daalden. Maar dat kwam vooral omdat we naar beneden ongeveer 3 x zo snel gingen als naar boven.
We reden veel door bossen heen en daar in de vochtige schaduw kon het flink afkoelen. Om half een kwamen we in Luxemburg aan. Een behoorlijk grote stad, met veel grote gebouwen, maar, en daar waren we al voor gewaarschuwd, niet een plaats om lang stil te blijven staan. Burger Kingetje gescoord.
Verder gaan of niet? Verder gaan!
Kijken of we Metz gaan halen. Moet kunnen. Voorbij de stad Luxemburg hield het dalen en stijgen op en werden de wegen vlakker en rechter. Dat schoot lekker op en het was ook goed voor de temperatuur. 11 graden werd 14 graden. Ja, je wordt snel tevreden.
Metz kwam snel in zicht. Vandaag een B&B geboekt, snel ingecheckt en nog even de stad in.
Metz is een grote stad, met veel imposante gebouwen en gezellige pleinen. Maar wie wel eens langs Metz is gereden en langs de snelweg die geelachtig zwarte kerk heeft zien staan, in de stad is het niet beter. Alles is vies, kapot, stapels met afval op de hoeken, en ondanks mooie architectuur is alles zeer slecht onderhouden. Jammer.
Snel wat gegeten en naar bed. Ik vond deze derde dag een zware dag, maar toch ook indrukwekkend.
Morgen richting Nancy en wat verder. Hoeveel verder zien we morgen wel.

Ik herken jullie beschrijving van Metz niet maar misschien komt dat ook door de omstandigheden. Met zon en een zomers gevoel is Metz een aardige stad. Ik hoop dat jullie snel in wat beter weer komen. Succes verder en veel plezier.

Eric 2017-09-11 22:43:07

sta op het punt plat te gaan,keek nog even of er bericht was, loop de kamer uit en verrassing. kan me voorstellen dat het zware dag is geweest, hier ook rotweer storm en regen hoopte dat het bij jullie mee zou vallen maar nee.. wat zullen jullie lekker slapen! rust goed uit, morgen fijne dag en goeie reis. dikke kus Door

dora 2017-09-11 22:55:25

Leuk elke dag wakker worden en dan eerst jullie blog lezen! Je schrijft leuk Jacques! Althans ik denk dat Jaccie dit schrijft 😊 Ik vind t zo leuk dat jullie alles zo veel intenser beleven dan dat je er met de auto doorheen of langs raast. Fijne dag lieverds en maak er niet te lange dag van vandaag, het is vakantie! Hes

Hesther 2017-09-12 07:37:49

Gisteren vergeten de mail te open vandaar nu even een berichtje. Ik vind het voor jullie jammer dat het weer zo slecht is maar ik hoop voor jullie dat het steeds beter gaat worden. Is weer helemaal leuk het verhaaltje te lezen en geniet ondertussen met jullie mee. De foto zijn ook prachtig geniet er van... liefs xx je (schoon)zus

Janneke 2017-09-12 09:27:35

Zo leuk om met jullie mee te reizen, ik wil ook! Op de foto's lijkt Metz toch een hele aardige stad. Fijne reisdag en ik duim voor droog weer.

Ellen H. 2017-09-12 11:17:32

Glimlach wegens Porche opmerking ;-). Geniet van de stijgende temperatuur! Liefs vanuit een stormachtig Hilversum! x

Inge 2017-09-12 13:55:53

Loop enigszins achter met lezen maar geniet er enorm van. Voel en beleef het een beetje mee en wat een prachtige foto,s.