De aftrap

Duitsland, Aachen

Nadat gisteren een volledig verregende dag was, keken we vanmorgen vol verwachting naar buiten. En ja hoor, het regende.
Dat gaf ons reden het wat rustiger aan te doen, hoewel we voor vanavond wel een hotel ik Aken hadden geboekt en we dus een dikke 200 kilometer voor de boeg hadden.
Buienradar, buienalarm en alle andere regenvoorspelling-apps geraadpleegd en uiteindelijk zou om kwart over elf het ophouden met regenen.
Dus nadat we nog ruim de tijd hadden gehad om niks te vergeten (wat uiteindelijk toch nooit helemaal lukt) startten we de motoren om kwart over elf exact en begon de reis.

Bij Maartensdijk begon het te regenen. Tuurlijk.
Maarrrr, niet getreurd. We hadden flink geīnvesteerd in mooie regenpakken, dus onder een boom hebben we ons in ons nieuwe plastic gehuld.
We zagen er goed uit. Zo goed dat we ze de hele dag niet meer uit hebben gedaan.
We hadden veel bekijks.

Al met al hebben we eigenlijk nog heel behoorlijk weer gehad en zowaar nog een kleurtje opgedaan, tenminste op de weinige nog onbedekte stukjes..

Het eerste deel van de rit reden we nog door de randstad, en dat was af en toe hinderlijk druk.
In het meer gemoedelijke Brabant konden we lekker doorrijden en genoten we onderweg nog van het nu en dan prachtige landschap.
2 keer met een veerpont overgezet en het leek al een beetje buitenland. De vakantie is begonnen.

Nederland uit, België in, België uit, Nederland in, Nederland uit, Duitsland in. Op naar Aken.
Kwart over zeven kwamen we in ons hotel. Daarna de stad in. Daar kom je eigenlijk nooit aan toe.
Maar het ligt vlak bij Maastricht en het is absoluut de moeite waard. De altstadt is prachtig, de winkels zijn luxe En alles is ruim van opzet.

Niet al te laat gemaakt. Morgen de Ardennen in. Misschien mogen we onze regenpakken weer aan.

Tot morgen.

weer helemaal leuk om het op deze manier me te maken. Trusten en morgen sterkte en voorzichtig....... xx

Janneke 2017-09-10 00:07:31

Pak staat je goed Jacques!

Ellen 2017-09-10 00:09:47

leuk dat we weer meegenieten van jullie brommer avontuur ! op naar het mooie weer

Conny 2017-09-10 00:20:12

We zijn nu in de Pyreneeen waar het ook regent. Maar met het scootertempo duurt het even voor jullie hier zijn dus er is nog hoop..

Bert verhoeff 2017-09-10 08:25:00

Leuk jullie eerste (regenachtige) reisverslag op de vroege zondagochtend. Ik ga op deze manier weer lekker beetje met jullie meereizen. Hopelijk volgen er nog veel mooie verslagen de komende weken. Wel iets zonniger, dat dan wel. Liefs, Annie

Anne Merkies 2017-09-10 08:41:03

Oh leuk weer elke dag een verslagje! Fijne reis en op naar het zuiden🙋🏻 Dikke kus Hes

Hesther 2017-09-10 09:54:14

Heel veel genieten gewenst met deze mooiste manier van vakantie vieren !

Gerard 2017-09-10 10:32:26

Heerlijk om mee te reizen zonder nat te worden ;-). Heel veel plezier jongens, op naar mooier weer! x

Inge 2017-09-10 12:03:55

Enig om een beetje mee te reizen en te genieten van de leuke reisverslagen

Carla 2017-09-10 13:03:25

Ik ga weer heerlijk mee genieten van jullie avonturen! Maak er een mooie reis van en doe voorzichtig kus

Sander 2017-09-10 15:02:41

heb jullie inmiddels uitgeb reid gesproken. fijn dat het zo goed is gegaan. geniet van jullie mooie hotel. als jullie morgen in Frankrijk zijn schieten jullie al aardig op!! Veel liefs goeie reis en een kus door

dora 2017-09-10 17:03:40

Hartstikke leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Een fijne reis en voorzichtig aan! xxx Patty