Naar Beziers

Frankrijk, Béziers

We hadden er zin in vanmorgen. Nadat we nog eerst getankt hadden en gefoerageerd voor onderweg, gingen we op pad. Afhankelijk vanhoe we reisden besloten we om naar Montpellier te gaan of door te rijden naar Beziers. Dat laatste was wel wat ver, maar als we voor de 'fietsroute' kozen in plaats van de 'kronkelroute' zou het haalbaar moeten zijn. Alleen is de fietsroute wat onberekenbaar. Zo rijd je over hobbelige zandwegen en zo zit je tussen de vrachtwagens die je met 100 k/u voorbij razen.
Maar met name de landwegen zijn prachtig en naar rechts kijkend zie je de Ardèche en naar links kijk je naar de Alpen. Langzaam verandert het landschap en de omgeving begint al wat Spaanse trekken te krijgen.
We hebben vandaag wat vaker gestopt omdat we een lange rit gingen maken. Één van de stops was in Sommieres. Prachtige bruggen en gebouwen.
Later kwamen we in Uzés. Het is toch zonde dat je onderweg naar Spanje in de auto niet de tijd neemt om dit plaatsje te bezoeken.
Terrasjes, winkelende mensen (ook op zondag), een markt en alles sfeervol in de zon.
Nóg mooier is Sète. Langs het water een lange kade met restaurants en terrasjes. Ook hier een en al gezelligheid. Je duikt de snelweg af en je bent er.
Het ging voorspoedig, dus op naar Beziers. Hier werden we rotonde na rotonde geleid over wegen met snel verkeer. We voelden ons er niet thuis, Maar het alternatief zou te lang duren. Dus even doorzetten.
Na een tijdje kwamen we aan bij de Middellandse zee. Er loopt een weg tussen een binnenzee, waar volop gekitesurft werd, en de Middellandse zee.
Ineens konden we niet verder. Er was kennelijk een groot ongeluk gebeurd en we werden omgeleid over een smal weggetje. Daar zaten we niet echt op te wachten. We hadden het wel zo'n beetje gehad. Gelukkig hadden we onderweg voor de nacht geboekt, dus we hoefden niet te zoeken.
Nadat we ons in een overigens prima Ibis-budget hotel hadden ontdaan van onze bagage toch nog maar even de stad in voor een hapje.
Wie zich onze trip van vorig jaar nog kan herinneren, weet nog dat we Beziers een wat onaangename stad vonden.
Er straalt een zekere agressie van uit. Veel jonge mannen die allemaal iets onvriendelijks uitstralen. Als je wat verdwaalt kom je in buurten waar je niet graag alleen rondloopt. Verder is de stad door afbraak en bouw niet mooi, hoewel het wel de potentie heeft om een bezoekwaardige stad te zijn.

Maar ja, de trek overwon en we hebben tenslotte nog best leuk gegeten. En al met al toch een fijne dag waarin we weer delen van Frankrijk hebben gezien die we niet kenden.
Als we morgen weer de geest hebben rijden we door naar Pals. Maar of we dat gaan redden...

We kijken iedere dag uit naar jullie avonturen. Wat fijn dat t weer nu beter is, en als jullie ff de kiezen op elkaar zetten morgen lekker in je eigen bed. Goede reis en doe voorzichtig! 😘

Ida 2017-09-17 23:26:33

Als ik lees dat jullie snel naar Pals willen kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de regen en koude hun tol hebben geëist en dat jullie lekker willen genieten van jullie heerlijke huis. Nog best wel een lange laatste etappe En als dat niet lukt is het ook niet erg. Geniet van dat laatste stukje. Groeten van Eric en Ida

Eric 2017-09-17 23:30:54

Lieve Marlies en Jacques, wat een leuk verslag weer! Ik kijk er iedere dag naar uit. Wat fijn dat het weer beter is, dat maakt de tochten toch aangenamer lijkt me. We lezen wel of jullie morgen al in jullie fijne huis aankomen! Geniet van de laatste etappe en doe voorzichtig! xxx

patty 2017-09-17 23:41:33

Lieve schatten, wat gaan jullie snel morgen misschien al in Pals wat goed, maar ja zo kunnen vel langer genieten van Spanje. Maar doe wel voorzichtig dat laatste stuk.... Ik verslag was weer geweldig leuk om te lezen en de foto's zijn ook weer prachtig leuk die verhalen en dingen die jullie maken. Lieve schatten veel sterkte morgen en we horen wel als jullie in Pals geef ff een wathsapp zusje tot morgen dikke kus 💋💋

Janneke 2017-09-18 00:16:34

Jullie gaan lekker! Hopen dat het lukt vandaag!! En dat het ook nog een beetje genieten is, naast het doorrijden😃 Voorzichtige laatste loodjes!!

Dorien 2017-09-18 07:34:48

maandagmorgen. gauw gekeken natuurlijk. Je kunt niet zeggen dat jullie een saaie reis hebben gehad, Dit was ook weer een spannende dag. als Pals vandaag niet gaat.... morgen staat het er nog. Ik begin nu ook af te tellen , voor die tijd hebben jullie lekker de tijd uit te rusten van jullie bijzondere reis. Geniet weer van deze laatste ! dag. hopelijk goed weer en fijne thuiskomst. veel liefs en dikke kus

dora 2017-09-18 08:04:44

Ooooooh lekker Pals, ik denk dat jullie vanavond in je eigen bedje liggen, jullie kennende. En dat geeft ook wel een beetje aan hoe zwaar de toch hier naar toe is geweest deze keer. Voorzichtig aan vandaag en ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verslag, waar vandaan dat wordt geschreven. Liefs Hes