2 in 1

Frankrijk, Montélimar

Zoals eergisteren gezegd, door een nogal beperkt internet in ons hotel in Macon hebben we maar een paar foto,s meegestuurd. Gisteren zaten we in een zo mogelijk nog meer verlaten oord war ze volgens ons nog nooit van internet gehoord hadden. Vandaag haal ik het in.

Vrijdag hebben we mooi weer gehad. Helemaal geen regen en een mooie rit. We hebben op TomTom de stand 'kronkelroute' ontdekt en die stuurt je, weliswaar ten koste van wat meer kilometers, over rustige en mooie weggetjes door kleine dorpjes.
Gaandeweg veranderden de maisvelden in druivengebieden. We reden in het Loiregebied. Een duidelijk rijker gebied dan waar we gisteren reden.
We gingen de hoogte in. Waar we hadden gekozen om tussen de Ardèche en de Alpen heen te rijden, door het Rhônedal, kwamen we toch nog op 1250 meter hoog. En als je op die hoogte door de vochtige bossen heen rijdt is het, ondanks de zon, heel koud. We hebben dan ook tot nu toe altijd handschoenen aangehad.
We zijn nog even in Lyon geweest, waar toch ook nog eens een paar dagen willen zijn. Een prachtige stad. Toch wilden we nu nog wat verder. Tot in de buurt van Annonay.
Op de gok hadden we een hotel uitgezocht en we kwamen terecht in Burdignes. Een auberge, gerund door de familie Linosier. Een zeer eenvoudige kamer met een bed waarop een soort half dekbed lag waarmee we niet wisten wat ermee te doen.
Eenmaal ingecheckt nog even het dorp in. Nou eigenlijk was het nauwelijks een dorp, zo klein.
Wel een begraafplaats waar eenderde van de graven een Linosier bevatte. Een ander groot deel Tournier en ook nog een aantal de combinatie van die twee.
Verderop keek een aantal boeren ons aan zoals hun koeien dat ook kunnen.
Na een gezond ontbijt verder naar Montelimar. Dat was ons doel voor vandaag. Via Valence een prachtige zonnige tocht. Zelfs even zonder handschoenen, maar dat was van korte duur. Het is niet alleen in Nederland kouder dan gebruikelijk.
Ook nu weer 'kronkelden' we omhoog en omlaag en tenslotte kwamen we in Montelimar aan.
Om 3 uur ingecheckt en de stad in.
Het is gewoon zomer. Mensen op terrassen in hemdsmouwen. We komen echt in het zuiden.
We hebben buiten gegeten en plannen gemaakt voor morgen.
We overwegen Montpellier, maar misschien ook wel verder. We hebben geen haast, maar het scooteren door dit mooie land vinden we toch het leukst. Morgen weten we waar we uitgekomen zijn.

Ik ben blij voor julliedat het wat lekkerder en vooral warmer wordt 🛵😀👍☀️

Eric 2017-09-16 22:03:25

Dit klonkt inderdaad een stuk beter qua warmte en zomer! Op naar Spanje! ☀️

Esther 2017-09-16 22:28:42

Wat heerlijk dat jullie de zon weer hebben gezien rijdt toch een stukje gezelliger. Montelimar de stad van de nougat.! Montpellier hebben we op doorreis naar Pals ook nog overnacht.Was dat niet waar we zo naar dat hotel hebben gezocht. Van de zonnige foto's word je al blij. Fijne reis morgen wel te rusten. dikke kus.

dora 2017-09-16 23:45:01

Lag gisteravond in bed en dacht toch nog even kijken op het tablet of er een Blogger is. Dus licht aan en kijken en ja hoor daar was het weer.. Leuk om het verslag weer te lezen. Ben blij voor jullie het weer beter wordt en als ik het zo hoor wordt de omgeving ook prachtigde foto's zijn ook weer prachtig,

Janneke 2017-09-17 09:03:04

Was nog niet klaar wilde jullie nog veel liefs wensen en een hele goede reis verder en wacht op de volgende Blog dikke kus 💋💋

Janneke 2017-09-17 09:05:44

hoi beide , wat leuk om te lezen allemaal ! en een beetje zon maakt alles gemakkelijker en waardeer je nog meer na de regen ! nu niet meer zo snel gaan en lekker genieten van de omgeving , en jullie vakantie .

Conny 2017-09-17 17:06:23

Goed te lezen dat het iig niet meer regent. Voor jullie nog het grote genieten. Voor mij morgen weer 'het pak'. Dank voor de hospitality, we hebben genoten. Voorzichtig met het de laatste kilometers. En GENIET!! fijne reis.