De Ardennen

Luxemburg, Urspelt

Vandaag deel 2 van de scooterreis.
Na een toch wat onrustige nacht ( je maakt wat mee hè) stonden we vanmorgen op met een helderblauwe lucht. Zonnig en fris. Aken is ook bij dag een mooie stad, maar op zondag is er praktisch niets open. Het liefst gaan ze daar op zaterdagmiddag om één uur al dicht.
Even rondgewandeld en op pad.
Tijdens het laden van de bagage betrapte Marlies een duister type die op het punt stond mijn telefoon uit de houder te jatten. Vriendelijk lachend en onverrichter zake vervolgde de kleine crimineel zijn pad. Nog voorzichtiger zijn dus.
Gisterenavond heeft Marlies nog een eenvoudig hotelletje geboekt in Urspelt in Luxemburg.
Dus op naar Urspelt.
Van Duitsland door België naar Luxemburg.
Daar waar we vertrokken met mooi weer reden we al snel de Ardennen in.
En ineens lijkt het of de zomer over is. Behoorlijk koud en veel wind. En stijgen. Of er soms geen eind aan kwam. De kilometerteller kwam soms niet boven de twintig. Vooral bij mij. Maar dat kwam denk ik omdat ik wat zwaardere tassen had...
Daarentegen kwam ik naar beneden wel weer aardig bij.
Via Malmedy (waar we onze pakken weer aantrokken, maar nu tegen de koude wind) op naar Urspelt.
Het hotel aldaar was wel wat imponerender dan ik dacht. Chateau Urspelt is groot, mooi en luxe.
Naast alle Porsches, Audi's en ander duur blik, staken onze scooters en onze outfit wat povertjes af.
Rillend stapten we van onze brommers, maar na een warme douche toch nog even op pad.
3 kilometer verderop ligt Clervaux en het bruisde er. Een braderie. Eten, drinken, kraampjes en live muziek. Gezelligheid in een overigens prachtig dorp. Ik denk alleen dat hier de herfst al vroeg is ingevallen.

Morgen reizen we op de bonne fooi. Hoeveel kilometer en welke richting is nog onbekend, maar in ieder geval de Ardennen uit en verder zuidwaarts.

dank je wel voor de leuke foto's en voor het verslag. zo reizen we weer fijn met jullie mee. Voor het weer hoef je ook niet hier te zijn het stormt en het schijnt voorlopig te gaan gieten. slaap lekker in jullie mooie kamer en morgen goeie reis. Van Frank vanavond ook leuke foto's . Hebben het ook naar hun zin. ,liefs en een kus Door

Dora 2017-09-10 22:41:59

Weer een heel leuk verslag van jullie reis, ben benieuwd wat er morgen weer te vertellen is, hoop dat jullie morgen wat beter weer hebben goede reis morgen en voor nu trusten en voor morgen voorzichtig..... Liefs en die kus xxx

Janneke 2017-09-10 22:47:51

Wat een avontuur weer! Ik geniet van jullie verslag. Die fontein herken ik, Haha. Op naar warmer weer.