Biarritz - Biscarosse. Donderdag 18-7

Frankrijk, Biscarrosse

Vandaag is het donderdag. We vertrekken uit Biarritz. Joost is vandaag 23 geworden en Harm 40. Gefeliciteerd allebei.
Bij ons vertrek uit Biarritz werden we tijdens het laden van de brommers hinderlijk gevolgd door Bibi. Als je staat te hannesen met je bagage heb je geen pottenkijkers nodig.
Maar goed, op pad.
Biarritz was alweer druk met surfboard-sjouwende jongens.
Wij waren vooraf gewaarschuwd dat de route die we vandaag gingen afleggen niet de spannendste zou zijn en dat was was het dan ook niet. Vlakke, lange rechte wegen, een groot deel direct langs de snelweg, maar toch ook tussen de velden door. Veel groen, maar dat waren voornamelijk varens. Van die rommel kom je nooit meer af. We voelden duidelijk dat we ook door een kustgebied reden. Hier en daar leek het ook wel of we door de Veluwe reden. Eigenlijk best relaxed.
Ook hier weer vele kleine dorpjes. Zo klein dat je van binnenkomst tot eruit rijden gewoon je adem kunt inhouden.

Aangekomen in Biscarosse even zoeken, maar eenmaal op onze overnachtingsplek aangekomen, blij verrast. Een houten huis met zwembad en achterin de tuin, meer een wild stuk land, een klein houten huisje met volledig vrij uitzicht. Prachtig.
Biscarosse zelf is een klein dorp met weinig vertier. 8 km verder ligt Biscarosse Plage. Daar is wel heel wat meer leven. Het deed ons wat aan Noordwijk denken. Veel winkels, duinen en veel mensen op een smal strand. Het zand was zo fijn als meel, maar de zee was ruig. Leuk voor de surfers, maar te wild om te zwemmen.
We hebben een anderhalf uur op het strand gelegen.
Terug naar huis en wat boodschappen doen. We hebben bij het huis gegeten en nog even heerlijk op onze veranda gezeten. We hebben ons vandaag keurig gedragen.
Morgen naar Agudelle met een oversteek over de Gironde en een tussenstop in Bordeaux.

Wie is Bibi?

Pieter 2019-07-19 15:19:59

Ja wie is Bibi...… het gaat lekker zo te horen... op naar het volgende verslag..... leuk, leuk xx

Janneke 2019-07-19 16:06:40

Ja ik wil ook wel weten wie Bibi is :-) wat een leuk verslag weer en wat een schattig huisje. Heel veel plezier, voorzichtig en tot het volgende verslag weer xx