De man met de hamer

Cambodja, Sangkat Boeng Prolit

Tot nu toe ging eigenlijk alles wel crescendo. Weinig tegenslag en veel mooie en bijzondere dingen mogen zien en ervaren. Toen ik vanmorgen opstond voelde ik mij niet helemaal okay. En toen op mijn deur werd geklopt, ik open deed en de man met de hamer zag staan, wist ik hoe laat het was. Buikgriep! Ai, dat kan ik niet (eigenlijk nooit) gebruiken. Stoer als ik ben heb ik mezelf gewoon aangekleed, heb ik mijn fruit naar binnen geschoven en ben ik in de tuktuk gestapt.

Dat bleek gedurende de rit geen verstandige keuze. We zijn halverwege dan ook maar omgedraaid. Ik heb vandaag veel geslapen, niet gegeten en redelijk wat gedronken. Van mijn ontbijt heb ik halverwege de middag afscheid genomen en dat luchtte wat op. Ik ben nu vooral slap, moe en heb veel last van oprispend maagzuur. Hopelijk is het morgen een stuk minder en kan ik weer wat eten. Uiteraard heb ik ORS en loperamide ingenomen. Ik heb ook nog wat bouillon tot me genomen, maar mijn maag kon dat niet waarderen. Ik heb al wel besloten om ook morgen niet naar het schooltje te gaan. Ik ben te slap en het is een uur heen en een uur terug in een aardig warme tuktuk. En de sanitaire voorzieingen zijn door ook niet je van het. Dat zie ik even niet zitten. Jammer, maar het is niet anders. En of ik dit weekend met Kimlay meega bekijk ik morgen.

Ik had vandaag foto’s kunnen maken van wat ik allemaal heb beleefd in mijn kamertje, maar dat leek mij niet verstandig. Het zouden niet de mooiste foto’s zijn geweest. Vandaag geen foto’s dus.

Vanuit "winderig " Nederland beterschap Marco. Je wilt graag snel weer aan de slag maar denk nu even aan je herstel zodat je er straks weer topfit voor de kinderen bent. Sterkte!

Kitty 2019-10-24 15:23:20

Aiii beterschap en een vlot herstel gewenst. Zoiets komt inderdaad nooit gelegen en zeker niet met de reden waarom je er bent. Sterkte.

Bregje 2019-10-24 15:55:24

Beterschap Marco! Niet leuk... Hopelijk knap je snel op.

Roland 2019-10-24 18:13:22

Marco wat vervelend dat je buikgriep hebt,extra jammer nu je een mooi en interessant uitstapje voor de boeg hebt. Pas goed op jezelf want we begrijpen dat je ook erg moe bent, heel begrijpelijk na alles wat je gepresteerd hebt,maar neem niet te veel hooi op je vork! We wensen je beterschap en hopen dat je uitje door kan gaan en je er dan erg van kunt genieten!

Frans en Bets Janse 2019-10-24 18:48:14

Snel beterschap gewenst Marco, maar zeker niet te vroeg weer beginnen. Vervelend dat dit je overkomt en je niet kan doen waar je voor kwam. We hopen dat je maandag weer naar de school kan en de kinderen weer kan helpen met het Engels. We vinden het heel knap zoals je het allemaal regelt. Groet Pa en Trudi

Hsns 2019-10-24 19:27:13

Ah, da’s balen. Hoop dat je je gauw weer beter voelt. Veel beterschap!

Stichting Beetje Beter (Jacqueline) 2019-10-24 20:25:42

Beterschap Marco, hopelijk ben je snel weer een beetje de oude...

Jörgen Cristel en Fenna 2019-10-24 21:19:59

Oei even een tegenvaller dus.leuk hoor die foto's van je kamer maar ik snap dat je weer snel er op uit wil trekken sterkte en hopelijk morgen een mooie ervaring rijker.