Last part of our holiday

Verenigde Staten, San Francisco

2 juni moesten we alweer afscheid nemen van Monterey. 's-Morgens bezochten we nog wel even (Califonia living de luxe) het plaatsje Carmel waar ooit Clint Eastwood burgemeester was en het stadje Salinas, waar de schrijver Steinbeck (meerdere boeken van hem zijn verfilmd, denk bijv. aan East of Eden) geboren is. Op we naar San Francisco stopten we bij de Stanford University, een stad op zich en de bakermat van Siliconvalley. Je moet wel heel knap en rijk zijn om hier te kunnen studeren. We hebben ons dan ook maar niet ingeschreven. Uiteindelijk (heel veel file) aangekomen bij airport San Francisco en de auto ingeleverd. Met de trein naar ons hotel 'Club donatello' in hartje San Francisco.
3 juni begon met een City Tour per bus. Een makkelijke manier voor de eerste kennismaking. Uiteraard hoorde daar ook een ritje over de 2,7 km lange Golden Gate Bridge bij. 's-Middags gingen we de stad te voet verkennen, heuvel op en heuvel af. Een pittige wandeling langs een aantal highlights, o.a. de kronkelige Lombard Street. Voor de avond hadden we een heerlijke Blues avond uitgezocht bij Biscuits and Blues. Heerlijke muziek met top muzikant Eric Gales and band. Wat hebben we genoten. Even terug in de tijd en meezwingen.
En dan alweer onze laatste dag in San Francisco. Al wandelend hebben we vele delen van de stad bezocht. Even 'back to the sixties' in de hippie-wijk. Over 'Nob Hill' naar het super toeristische 'Pier 39' met zicht op het (voormalig gevangenis) eiland Alcatraz. 's-Avonds nog naar een concert van het San Francisco Symphony in de Symphony Hall. Ja, en dan zit het erop.
Morgenochtend, 5 juni, gaan we dan richting de luchthaven met als eindbestemming Amsterdam.
Groetjes allemaal en tot gauw ziens.
Hanni & Nick

Nachdem wir die multikulturelle Stadt San Francisco mit dem Bus und vor allem zu Fuss entdeckt haben, an zwei Abenden ein Konzert (1x Blues und 1x Klassisch) endet morgen unsere 9-wöchige Reise. Auch San Francisco ist eine besondere Stadt, mit sovielen Sehenswürdigkeiten.
Schön dass Ihr uns auf unsere Reise 'mit dem Flugzeug einmal um die Welt' gefolgt seid. Nick schreibt noch ein letztes Nachwort in Holland. Bei mir endet es hiermit. Super Reise, viel gesehen, viel erlebt und in jeder Hinsicht angenehm herum gereist. Dies ist sicherlich nicht unsere letzte längere Reise.
Liebe Grüsse, Hanni und Nick

5 juni richting Amsterdam en dat na de hippie stad San Francisco waar veel songs aan gewijd zijn in de 60er jaren. Ik denk dat jullie in een zonnig Kikkerlandje zullen arriveren na veel wateroverlast in het zuiden het oosten van het land. Rijk aan de herinneringen van deze wereldreis zullen jullie vaak terugdenken aan wat je zoal gezien en beleefd hebt. Mooi dat je zo'n gelegenheid gekregen hebt om je grenzen te verleggen met deze wereldreis. Maar to al good things come an end. Partir est une peu mourir.

henri 2016-06-05 08:08:36

En tenslotte: welkom thuis en dank voor alle verslagen van jullie mooie reis en foto's !

henri 2016-06-05 08:12:06

gute heimreise und ankommen in holland wünsche ich euch beiden - vertraute betten warten auf euch 😉😉 unglaublich es ist zu ende - aber ihr nehmt viel mit nach hause und. wisst jetzt schon dass war nicht das letzte mal 😘😘

ingrid 2016-06-05 08:31:41

Dank voor al jullie berichten die ik steeds met grote nieuwsgierigheid heb gevolgd. Goede reis en weer welkom thuis. Een nieuw leven gaat beginnen. Groetjes uit Nohant dat we met grote moeite hebben kunnen bereiken. We zagen heel veel files en bordjes "inondé" en "deviation"

Cecilia 2016-06-05 08:36:12

Als echte pro ' s de wereld rond!! Heel lang heel hard gewerkt en dan deze reis, goed gedaan! Erg leuk steeds de tweetalige verslagen te lezen... Nick blijft Nick, Hanni blijft Hanni ...;-)!! Goeie reis! Tot gauw! Liefs!

Saskia 2016-06-05 09:33:36

Een hele goede terugvlucht toegewenst. Heel leuk hoe we steeds met foto's en teksten de reis toch ook een beetje konden meebeleven, het lijkt al weer heel lang geleden dat we de foto's van Hong Kong zagen. Maar het is ook weer leuk om thuis te komen (hier is het nu ook mooi weer)

Thomas en Jolanda 2016-06-05 10:03:50

Un grand merci voor alle mooie verhalen en foto's... en Welkom thuis! Martine

Martine 2016-06-05 11:06:39

Het was geweldig om dit mee te beleven. Hele goede terugreis!

Peggy 2016-06-05 11:14:20

Peggy 2016-06-05 11:14:53

Sorry vrienden dat ik een aantal afleveringen verstek moest laten gaan. En potverdorie, let je even iet op en zijn jullie al weer op de terugreis. Máár..........San-Francisco - flower power stad met bloemen in je haar peace and understanding verkondigen is wel een héél mooi begin om de terugreis te aanvaarden. Nog even lekker met het trammetje down-hill naar de baai genieten van de leuke muziektentjes en Nick: heb je veel kangaroo vlees gegeten? ik zie alleen maar hele grote sprongen maken. Nou lieve mensen, geniet nog even, doe voorzichtig en ik zie jullie graag terug in uhhhh hoe heette dat stadje ook al weer.

Jan Vredenburg 2016-06-05 11:57:57

Dat gaat snel, Een goede en veilige terugreis en tot snel.

Peter G 2016-06-05 12:55:08

Die Zeit ist so schnell vergangen. Bin neugierig auf Eure Erzählungen. Gute Heimreise und gutes Ankommen. bis bald Claudia

claudia 2016-06-05 16:04:33

Yeah, Ihr kommts wieder heim! Soll ich Euch in Mariahoeve abholen?

Renate 2016-06-05 17:11:27

Wow, wat is dat snel gegaan of niet? Welkom terug in het ook ontzettend mooie en zonnige Voorburg.

Eveline 2016-06-05 20:02:36

Prachtige en leuke foto's van jullie laatste reisdagen. Niet eerder kunnen reageren omdat ik zelf op pad was. Wat hebben jullie veel om van na te genieten. Doe dat vooral en maak alvast plannen voor nieuwe avonturen. Groetjes uit Eindhoven, Ina