Mount Cook

Nieuw-Zeeland, Te Anau

Op 13 april bezochten we De hoogste berg van Nieuw Zeeland (3.754 meter) de Mount Cook. Een prachtige wandeling van 3 uur uur voerde ons naar de uitloper van de gletsjer onder aan Mount Cook. De gehele dag hadden we het mooiste weer wat men zich maar kan voorstellen. Uiteraard was er ook veel aandacht voor Edmund Hillary, wereld beroemde N.Z. Bergbeklimmer. Een heel bijzonder moment was wel onze ontmoeting met een bijna echte Kiwi. Ronduit een topdag.
Op de 14e reden we de gehele dag verder naar het zuiden. Onderweg zien we heel veel koeien en nog meer schapen. Ik denk dat we de helft van de 30 miljoen al hebben gezien. Ook SHREK komt hier vandaan. En nu zitten we aan het ontbijt in De Fjord landen.

Nick sagte es schon oben, die Mount Cook Wanderung war wirklich top. Edmund Hillary hat nicht nur als erster den Mount Cook bestiegen, sondern auch den Mount Everest.
Die Sonne ist uns gnädig, die Natur ist hier herrlich. Auch hier in den Fjordlands sitzen wir wieder in einem abgelegenen Cottage, denkt an den Schupfenbauer. Ihr wuerdet uns nie finden, wenn ihr dieses Cottage suchen würdet. Jeden Abend spielen wir Das Wuerfelspiel Yatzee. Es steht unentschieden. Hoffe dass unsere naechste unterkunft zentraler liegt. Die Sonne scheint, wir geniessen......heute steht wieder eine Wanderung auf dem Programm. Oh, oh....10 km....dann mussen wir jetzt direkt beginnen....
Groetjes Hanni & Nick

Wat een fantastische plaatjes. Niet voor niets vernam ik dat Nieuw Zeeland zo'n mooi land is. Vandaag vliegen we naar 4 eilanden van Kaap Verdi. 30 april zijn we weer in ons kikkerlandje. groetjes, Henri

henri 2016-04-15 07:36:47

Hallo nick en hanni ,wat een schitterende en bijzonder mooie natuur .groetjes

Jolanda 2016-04-15 08:49:12

Ik ben erg benieuwd naar de ontmoeting met SHREK :-)

Peter van Schooten 2016-04-15 09:34:07

Schaap met vijf poten graag meenemen :-)

André 2016-04-15 11:11:20

Ach, ach, wat 'n prachtige plaatjes. Hier zal ik nooit komen, zei René. Hij , wanneer ik er niet meer ben!! Ha,ha... Alles goed in Waalhofflaan, erg droog. Liefs.

Claartje 2016-04-15 16:50:09

Geweldige foto's. Wat bijzonder dat jullie het standbeeld van sir Edmund hebben gezien. Hopelijk hebben jullie ook foto's van de cottage gemaakt. Heel benieuwd hoe dat eruit ziet

Thomas 2016-04-15 16:50:29

Hallo Henri, vanuit een prachtig N.Z. wensen wij jullie een heel fijne en mooie reis. Geniet ervan en tot gauw. Hoi Jolanda, tot nog toe hadden we geweldig weer. Overigens is dat eerder een uitzondering. Vandaag is het wel bewolkt. Peter en André, volgens mij leeft Shrek niet meer en een schaap met vijf poten hebben nog niet ontmoet. Klaartje, er zijn nog veel meer mooie plekjes op de wereld. Thomas, het weer was dan ook zeer ideaal voor fotografie. Foto cottage volgt. Overigens schrijven niet elke dag. Bijna nergens internet. Soms in een café. Groetjes Hanni en Nick

Nick.around.the.world 2016-04-16 01:39:01

Hoi Nick en Hanni geweldig allemaal ik volg jullie maar deze keer reageer ik even nog heel veel plezier samen luuk

Luuk 2016-04-16 09:17:45

Ha Hanni en Nick, Beetje late reactie, maar plicht riep en roept nog steeds dus wat minder snel dan de bedoeling was. Daar hebben jullie natuurlijk al helemaal geen last mee van, maar ik geniet ook beetje als ik jullie zo blij en gelukkig zie stralen. Ben toevallig bezig aan een Luisterverhaal over jullie en hoe nu verder zonder jullie. Ik zal het bewaren en het jullie toesturen als jullie weer terug zijn. Blijf genieten Jan

Jan vredenburg 2016-04-16 15:48:14

Jan, het is heerlijk (voor ons) om gewoon een keer helemaal geen verplichtingen te hebben. Ook missen we wel een beetje de leuke Hannick-contacten. Wat bijzonder, dat je over Hannick gaat schrijven. Jouw artikel zullen we met genoegen lezen. In NZ vooral veel natuur, tot nu toe weinig cultuur gehad. Komt nog... Hartelijke groet van ons beiden