Kia Orana to the South Pacific

Cookeilanden, Muri

Even een paar MB gekocht. Dus toch noch een klein berichtje
Op zaterdagochtend 21 mei verlieten we New Zealand.
Na een rustige vlucht van 3,5 uur landen we op het eiland Rarotonga, het hoofd eiland van de Cook eilanden. Tja, en dan wordt het even lastig. De tijd. In N.Z. Waren we 10 uur voor op NL. Nu op Rarotonga zetten de klok 2 uur vooruit en de datum 1 dag terug. En dan is het opeens weer vrijdag en lopen we dus 12 uur achter op NL.
Al met al een week met 8 dagen waarvan 2 x een vrijdag.
Rarotonga is een prachtig tropisch eiland (omtrek 32 km) omsloten met een koraalrif, prachtige witte zandstranden en heel veel palmbomen. De meeste ongelukken gebeuren dan ook door vallende kokosnoten. De hoogste berg is 638 meter hoog. Opvallend zijn de familiegraven bijna bij elk huis in de tuin.
Wij verblijven in het plaatsje Muri in de Muri Beachcomber met een prachtig uitzicht op de rif en daarachter de zee. Ons resort biedt gratis fietsen en daar maken wij dankbaar gebruik van. Op de 21ste fietsen we naar de hoofdstad Avarua en bezochten we de markt. Vandaag de 22ste voerde onze fietstocht naar het zuiden met als doel, een bezoek aan de enigste waterval de Wigmore's Waterfall. Eenmaal aangekomen bleek deze in deze periode droog te staan.
Op Rarotonga verblijven we 4 nachten en dan vliegen we door naar het veel kleinere eiland Aitutaki. Ook op dit eiland verblijven we ook 4 nachten.
Aangezien er op deze eilanden vrijwel geen internet is, weet ik nog niet wanneer ik dit verhaaltje kan versturen. We zien wel.
Groetjes vanaf (op dit moment) bewolkt Cook Islands. De zon moet zich nog laten zien.
Hanni & Nick

Sommerzeit / Winterzeit /Datumgrenze
Wir sind nun auf den Cookinseln. Nur 4 Std Flug von Auckland, aber bitte aufpassen: am Samstag abgeflogen, am Freitag angekommen. Die Zeit verschob sich mit 2 Std voraus, jedoch 1 ganzen Tag zurück. Wir haben in dieser Woche 2x den Freitag mitgemacht, unsere Woche hatte 8 Tage. Das ist doch spezial, oder?
Rorotonga ist eine belebte Bounty Insel im Süd Pazifik mit klarem Wasser, schönen Stränden, vielen Wassersportmöglichkeiten, gutem Essen und eine freundliche Polynesische Bevölkerung mit vielen Tatoos. Nick und ich sind die einzigen ohne ein Tatoo.
Gestern bei Ankunft schönes Wetter, jetzt stürmt und regnet es. Die Temperatur ist jedoch mit 25 Grd angenehm, die Wassertemperatur liegt das ganze Jahr bei 25 Grd.
Unser Haus befindet sich nur 10 Meter vom Strand. Es fehlt uns an nichts......ausser Sonnenschein. Dann sieht die Insel wie im Bilderbuch aus.
Heute vormittag, eine Sonntagsmesse (einheimische Sprache und Englisch) mit viel Gesang und Schwung, besucht. Die Frauen tragen einen Strohhut oder eine Blume im Haar und es wird mit Begeisterung gesungen. Nach einer guten Stunde sind wir jedoch weiter geradelt......Ja....wir können es doch nicht lassen.
Liebe Grüsse aus dem Süd Pazifik, Hanni und Nick

Nieuw Zeeland achter je laten en landen op een mooi eland in tropische sferen. Het lijkt wel een droom waar je van kut genieten.

henri 2016-05-23 07:57:22

Klinkt als avontuur. Een heel andere wereld. Leuk hoor.

André 2016-05-23 07:59:41

sorry moet staan kunt genieten