From Rarotonga to the 'Island of the Lagoon' Aitutaki

Nieuw-Zeeland, Aitutaki, Cook Islands

Op het eiland Rarotonga - Maandag 23 mei begon met bijna windstil weer. Ideaal om met de kano en snorkel het water op te gaan. Het water in de lagoon tot de koraalrif is glad en glashelder. Prachtig. Daarna pakten we de fietsen om naar het stadje (8 km verderop) te fietsen. De wolken pakte samen en het begon te waaien. We lieten ons natuurlijk niet uit de wind slaan.
Toen begon het te regenen, heeeeel veel regen, en het hield niet meer op. Totaal verzopen hebben we besloten om maar terug te fietsen.
Dinsdagochtend verlieten wij Rarotonga. Een vlucht van circa 45 min. bracht ons naar het prachtige eilandje Aitutaki. De lagoon bevat maar liefst 16 eilandjes waarvan Aitutaki het hoofdeiland is. Werkelijk het paradijs op aarde. Overigens was de zon ook weer aanwezig en de temp. circa 26 grd. heel goed vol te houden.
De 25e begon met een heerlijk ontbijt bij het zwembad met zicht op de lagoon. Het resort Boutique Beach Villas, Etu Moana bevat slechts 9 huisjes, dus heerlijk kleinschalig.
Om 09.30 werden we dan opgehaald voor een werkelijk prachtige dagexcursie over de lagoon. Tussen door werd er gestopt om te kunnen snorkelen en om diverse eilandjes te bezoeken. Hoogtepunt was wel het bezoek aan het kleinste eilandje ter wereld met een postkantoor en paspoort controle, het 'One Foot Island' (vorm van een voet) Tapuaetai. Uiteraard hebben we nu een wel heel bijzonder stempel in ons paspoort.
Donderdag en vrijdag staan in het teken van genieten van dit heerlijke eiland. Als er een paradijs op aarde is, dan zou het Aitutaki kunnen zijn. 's-Morgens bij hoogwater met de kano heerlijk peddelen in de lagoon. Na de lunch het eiland verkennen op de fiets. Uiteraard hebben we ook nog even de hoogste berg (124 meter) van Aitutaki bedwongen. 360 grd uitzicht over de gehele lagoon met zijn 16 eilandjes, en daarbuiten, niets, alleen maar water en nog eens water.
Dit eiland is werkelijk een aanrader met slechts 2.000 inwoners (bijzonder vriendelijk, en iedereen groet of zwaait naar je) en geen gebouw mag hoger zijn dan een plamboom.
Morgen de 28e is het dan weer tijd voor onze volgende bestemming. Los Angeles, here we come!

Die Cookinseln - Palmen, Bananenbäume, weisser Strand, azurblaues Wasser, Wind, prächtige Lagune, eine sehr freundliche Bevölkerung und gute Küche. Ja...so herrlich ergeht uns uns zur Zeit. Auf der Hauptinsel Rarotonga waren die Wettergötter uns nicht wohl gesinnt, aber die zweite Hälfte unsereres Cook Aufenthaltes ist so wie man es im Bilderbuch sieht. Wir kayaken in der Lagune, spazieren dem Strand entlang, schwimmen, schnorcheln, erkunden die kleine Insel Aitutaki mit dem Fahrrad und geniessen alles sehr.
Kikkeriki....Die Hühner laufen hier wild herum. Den ganzen Tag schreien die Hähne, jedoch ab 05.00 Uhr in der Früh geht das Konzert so richtig los......man gewöhnt sich schnell an diese Musik.
Wir sind uns davon bewusst, dass unsere Reise und auch dieser Inselbesuch wieder etwas ganz besonderes ist.
Nach Neuseeland, sagen wir nun auch den Cookinseln farewell. Morgen abend verlassen wir diese wunderschöne Insel und fliegen nach Los Angeles.
Liebe Grüsse, Hanni & Nick

Dat ziet er weer paradijselijk uit! Wordt weer behoorlijk wennen, eenmaal terug in roerig Nederland. Nu nog maar even niet aan denken, maar vooral van het moment blijven genieten. Hartelijke groet, Ina

Ina Ceelen 2016-05-28 08:19:34

Wat een paradijs! Heerlijk! Op naar het volgende avontuur...Los Angeles! Geniet er van!

Lieske Wagenmaker 2016-05-28 08:59:32

Heerlijk zo'n eiland met een tropisch klimaat. En Daarna naar het gokparadijs Las Vegas, Een leuke overgang. De plaats waar je ook een nagebootste Eifeltoren, Venetie e.a bijzondere gebouwen en plaatsen van onze planet tegenkom. Laat je verassen en geniet maar verder voor je in het kikkerlandje terug bent.

henri 2016-05-28 09:08:51

Naarmate de reis vordert wordt het alsmaar mooier en leuker. Goed bezig!

André 2016-05-28 12:55:33

wow - was für ein paradies - da wäre ich jetzt auch gerne dabei, beim schnorcheln! gute weiterreise euch beiden :)

Barbara 2016-05-28 15:56:33

Jaloers, jaloers, jaloers ;-) Ziet er prachtig uit, wat zullen jullie ontspannen terugkomen. Hoewel... nu weer naar de grote boze wereld... Groeten en geniet lekker verder!

Marjon 2016-05-29 11:01:05

Klinkt weer allemaal heel bijzonder en geweldig mooi . goede en veilige reis naar las Vegas

Hans everts 2016-05-29 21:44:13

Wat een prachtige en onvergetelijke reis. De foto's zijn indrukwekkend. Veel plezier nog!