From Bruce Bay to Hokitika

Nieuw-Zeeland, Hokitika

Op de 23e deed de West Coast zijn naam 'Wet Coast' eer aan.
Het was dan ook een grijze en regenachtige dag. Niet getreurd want we zijn in de auto gestapt en naar het plaatsje Frans Josef Glacier village gereden. Daar bezochten we 'The West Coast Wildlife Centre'. Hier doet men er alles aan om de meest bedreigde Rowi Kiwi (circa 475) te doen overleven. Hier hebben dan ook 2 echte Rowi kiwi's gezien.
Op de 24e verlieten we weer onze Lodge in Bruce Bay (inwoner aantal 6) op weg naar Hokitika. De regen was weer overgegaan in zonnenschijn. Onderweg bezochten we de beroemdste van de circa 60 gletsjers van het westland, de Franz-Josef-Glacier. Dit is de steilste en snelst bewegende gletjer ter wereld. Over een afstand van 11 km wordt een hoogte verschil overbrugd van 2.700 tot 240 meter.
Vandaag regenachtig, maar we hebben ons goed kunnen vermaken in Hokitika.
Groetjes uit N.Z. Hanni en Nick

Der Õsterreichische Alpinist Julius von Haast hatte den Gletscher entdeckt und gab ihm den Namen Franz Josef, nach dem damaligen Kaiser. Ein toller Weg führte uns zur Gletscherzunge, und das bei schönem Wetter. Einmalig!
Heute, leider windig und kalt. Ja, was macht man dann? Wir waren im Theater von Hokitika, Theater und Filmsaal in einem. Haben uns ' Eddie the Eagle' angesehen, über den Engländer der in Calgary auf der Flugschanze dabei war. Es war nicht besseres vorhanden. Und was sehen wir in der Vorschau...die Ankündigung vom Andre Rieu-Konzert in Neuseeland im juli (hier ist dann Winter).
Heute ist ausserdem Feiertag in Neuseeland: de Australian New Zeeland Army Corps day. Wir haben noch ein paar Feierlichkeiten im Dorf mitgemacht. Eine Blaskapelle und ein Umzug. Und nun rührt sich schon der Magen.......
Liebe grüsse aus dem Kiwi-land grüsse Euch Hanni und Nick

Alweer leuke foto's en verslagen. Hanni in French can can girl, ben je top 😄

Dominique 2016-04-25 09:18:09

Hoi Dominique, Hanni is een natuurtalent. Groetjes Nick

Nick.around.the.world 2016-04-25 11:08:03

Wat een mooie foto's heerlijk zo'n wereldreis om je grenzen te Verleggen. Wij hebben intussen het derde eiland st antao bezocht na santiago en st vicente op kaap verdi ook zeer de moeite waard.

Henri 2016-04-25 11:43:04

Alweer mooie foto's. Hebben jullie ook een plaatje geschoten van de kiwi? dat zijn zulke bijzondere dieren. Wel toevallig dat jullie ANZAC-day meemaken, best een belangrijke dag daar. Groeten van Jolanda en Thomas

Thomas 2016-04-25 18:52:06

Wat een leuke reisverslagen en mooie foto's! Ik zie dat jullie genieten, goed zo ;-)

Marjon 2016-04-25 22:05:22

Hoi Marjon en thomas, het is dan ook wel een prachtig land en natuur om te fotograferen. Een foto van de Kiwi hebben we niet. Fotograferen is niet toegestaan en het is natuurlijk ook nog een nachtdier. Groetjes Hanni en Nick. Echt een tip om ook eens N.Z. te bezoeken.