From Kaikoura to Blenheim

Nieuw-Zeeland, Blenheim

Na de Whale Watching, stond 29 april in het teken van de dolfijnen.
Om 08.15 moesten we ons melden bij Dolphin Encounter. Na een uitgebreide uitleg en alle veiligheidsvoorschriften kon Hanni zich in een kompleet wetsuit hijsen. Volledig ingepakt konden we aan boord gaan. Ter info: Hanni waagde zich in de grote oceaan met al zijn gevaren. Ik bleef aan boord als fotograaf en voor noodgevallen.
Naast Hanni zwom nog een aantal toeristen tussen tientallen dolfijnen.
Op de 30ste verlieten wij Kaikoura op weg naar Blenheim in Marlborough wijngebied. Onderweg bezochten we een waterval op een paar honderd meter van de kust. Het bijzondere van de plek was, dat aan de voet van de waterval tientallen jonge zeehonden genoten van het neervallende water. Zodra de jonge zeehonden honger krijgen gaan ze terug naar de kustlijn waar de moeders op de rotsen liggen.
Eenmaal in Blenheim gingen naar ons B&B, een prachtig huis met een nog mooiere tuin.
Vandaag 1 mei stond in het teken van de wijn. Tijdens een 6,5 uur durende 'Bubbly Grape Wine Tour' bezochten we maar liefst 6 wijnhuizen met per wijngoed een wijnproeverij van 5 á 6 verschillende wijnen. Uiteraard hadden we ook nog een uitgebreide lunch.
Zoals je ziet hebben we ons ook in de afgelopen dagen weer goed vermaakt.
Morgen gaan we weer verder naar de Golden Bay Hideaway, Abel Tasman.
Hier verwachten we dat er geen internet zal zijn. Dus ons volgende bericht zal wel weer even op zich laten wachten.
Wij melden ons spoedig weer.
Groetjes Hanni en Nick

Vorgestern schwimmen mit Delphinen im eisig kalten Südpazifik. Ja, das ist ein Erlebnis, das man nicht so schnell vergisst. Gott sei dank war das Wasser nicht salzig, ohne Schlucken gelingt das Schnorcheln noch immer nicht. Die Wellen blieben ruhig, trotzdem wurden ein paar auf der Rückfahrt seekrank. Wir nicht.
Heute Wein...Wein....Wein. Wie Nick schon sagt, 6 Weinhäuser besucht, ingesamt 35 Weine verkostet. Keine Angst, nicht alles getrunken, obwohl die Weine hier ausgezeichnet schmecken. Sogar Grüner Veltliner wird hier geerntet. Gemeinsam mit einem netten Amerikanischen Ehepaar waren wir mit der Eigentümerin von 'Bubbly grape wine tours' unterwegs.
Ich glaube, ab jetzt begeben wir uns in ruhigeres Fahrwasser, ohne Exkursionen. Morgen geht es ab in die Einöde, wo uns ein besonderes Eco-haus mit Eco-Plumsklo erwartet.
Es geht uns nur gut......
Ps. die ursprünglich geplanten 10 km wandern pro Tag schaffen wir leider nicht......das mussten wir in den letzten Tagen reduzieren auf 1-2 km.
Liebe Grüsse, Hanni und Nick

Zie je Nick, ik vond je al een beetje wobbelig schrijven maar nu snap ik het. Hanni in de oceaan het zware werk laten doen en jij je polsen oefenen met wijn 'proeven'. Afijn, jullie genieten wel en ik ook bij het iedere keer lezen van jullie avonturen. Ga zo door!

Jan Vredenburg 2016-05-01 10:58:45

Jaloersmakend! Gelukkig worden die heerlijke wijnen uit Marlborough ook naar Nederland geëxporteerd, zodat wij er ook van kunnen genieten, ook al is ter plaatse opdrinken altijd het lekkerst. Proost!

Ben Beelaard 2016-05-01 11:01:56

Dit zijn wel de memorabelen momenten die jullie meemaken, geweldig om te lezen. En het lezen van Duits gaat me steeds beter af😊. Was dat trouwens Hanni die uit het water sprong in haar wetsuit?

Peter van Schooten 2016-05-01 11:16:17

Wat geweldig om jullie avonturen te volgen. Een overweldigende natuur; wat een fascinerend land. Ik lees met veel plezier jullie verhalen.

Hanneke 2016-05-01 11:28:40

Hoi Jan, ik weet niet wat 'wobbelg schrijven' betekend maar onderschat mijn taak tijdens deze inspannende reis niet. Hoi Ben, als wij straks terug zijn gaan we zeker een keertje met jullie samen een N.Z. wijntje drinken. Peter, dat heb je goed gezien. Ik zag ook geen verschil tussen Hanni en de dolfijnen. Hanneke, misschhien iets voor jou en André. Zeer aan te bevelen. Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties Tot gauw ziens!

Nick.around.the.world 2016-05-01 11:34:17

Fijn zwemmen met dolfjnen dat is nog al wat. Gelukkig zijn ze niet al te wild want dat is levensgevaarlijk. En die wijnen, laat dat proeven maar aan Nieck over. Ik geloof zo langzamer zeker dat het zijn levenswerk aan het worden is. Maar ga gewoon door met jullie avontuurlijke reis, in fantasie doen we mee en delen we in jullie vreugdevolle tour door de wereld.

henri 2016-05-01 11:44:46

Mooi verslag hoor. Cool die duik van Hanni! Waar zouden we zijn zonder wijn😊

André 2016-05-01 15:30:01

ihr lieben - was für eine reise - ein abenteuer jagt das nächste - und jetzt das weinabenteuer. mir war es gar nicht bewusst das NZ auch ein weinland ist. glg und viele tage wie diese wünsche ich euch 😎🍷und keinen ☔️ und nicht vergessen zu 👞👞👞👣👣😘

ingrid 2016-05-01 19:42:58

Hallo Henri, deze dolfijnen zijn natuurlijk wel wild, we waren tenslotte niet het dofinarium. Voorzichtigheid was dan ook wel geboden. André, helemaal mee eens 🍷🍷🍷🍷🍷🍾🍾🍾🍾 Liebe Ingrid, wir wirden dran denken. ☀️👞👞👞👞👞👞👞🕶🕶🍽🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷😘