First impression New Zealand

Hongkong, New Territories

Na een vlucht van 10 uur aangekomen in Aukland. Vervolgens doorgevlogen naar Christchurch. Eerste begroeting door de Kiwi.
Na de miljoenenstad Hongkong, nu rust en natuur op het Zuidereiland van New Zealand.
Na een lange vlucht en weinig slaap nog even 2 uurtjes links rijden met onze 4-WD.
Na aankomst in ons cottage heeft de eigenaar van ons huisje voor ons gekookt.
Doodmoe in bed en 12 uur heerlijk geslapen.
Vandaag de eerste wandeling gemaakt door een prachtige natuur met een geweldig uitzicht. Vervolgens bezoek aan het kunstenaarshuis Giants House in Akaroa.
Weinig mensen hier. We genieten dan ook van onze rust
Groetjes Hanni en Nick

Lange geflogen und dann endlich: Aankunft in Christchurch. Gott sei Dank fährt Nick; links fahren das ist nichts für Hanni (sagt sie selbst). Unser Cottage ist Einfachheit pur. Ganz anders als unsere Komforthotels die wir immer buchen.
Aber es passt zum Land.
Gestern abend hat der Eigentuemer für uns gekocht. Gut gegessen!
Heute in Akaroa gewandert, viel schöne Natur und auch ein bisschen Kultur im sommerhäuschen von 'Gaudi'. Wir geniessen das ausgeschlafen sein und das herrliche Wetter.

Wat een contrast van een miljoenen stad naar een rustige natuur waarna de lange slaap genieten van deze prachtige natuur. Bij ons in Voorschoten heeft Valentina Toth in een uitverkocht Duivenvoorde gezorgd voor een betoverend recital. Uiteraard zijn na afloop de brochures van Hannick reizen aan toehoorders uitgedeeld.

henri 2016-04-10 08:53:44

Gezellig zo op de zondagmorgen, aan de ontbijttafel even de lotgevallen van Nick en Hanni lezen. Geniet vrienden van dat prachtige land. Volgens mij is God toen ie de wereld schiep daar begonnen en heeft er zo ongeveer een waar paradijs van gemaakt. Helemaal aan het eind had ie nog één klein plekje en wat modder over en dat werd Nederland. Dus kijk goed rond en verbaas je over zoveel moois en de lieve gastvrije New Zealandse bevolking voordat je weer naar dit koude kikkerlandje terugkomt.

Jan Vredenburg 2016-04-10 10:02:45

Hallo ihr beiden, ihr seid nun unendlich weit weg. Neuseeland ist anders, aber spannend, vernehme ich. Alles Gute weiterhin.

claudia 2016-04-10 21:23:54

Dear Henri, Jan and Claudia, Nice to hear from all of you. Henry, good to hear that the concert was a big succes. Jan, yes it beautiful here; a little bit fresh (winter is coming soon). Claudia, yes so far far away but with this connection it seams nearby. We are sitting in a Farmer's Cafe, on the way to our mountain destination.

Nick.around.the.world 2016-04-11 03:19:37

Deze bestemming staat nog op mijn to do lijst. Kan niet wachten!