Time for Winetasting

Verenigde Staten, Monterey

Dinsdag 31 mei - Gelet op de 'fog' langs de kust, hebben we besloten om een paar mijl landinwaarts te gaan om een paar wijnhuizen te bezoeken. In Paso Robles bezochten we het wijngoed Sculpterra Winery & Sculpture Garden. Wat een prachtige winery. We hadden hier, strak blauwe hemel en 95 grd fahrenheit (37 grd C.). Uiteraard hebben we hier een aantal wijnen geproefd. Voor de lunch gingen we naar naar Allegretto Vineyard Resort. Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat je in de Toscane bent. Het gebouw, de inrichting en dat in combinatie met het landschap. Alles doet denken aan de Toscane.
Na de lunch dan toch maar naar de kust. De termometer zakte naar 58 grd fahrenheit (14,5 grd C.). We bezochten de honderden 'Elephant Seals' (zee olifanten) op het strand. Een ware belevenis, deze enorme reuzen.
Op 1 juni verlieten we San Luis Obispo in richting noorden. Gelet op de koude Fog hebben we opnieuw besloten de kustweg letterlijk en figuurlijk, links te laten liggen. We vervolgde onze route een paar mijl landinwaarts met een blauwe hemel en een aangename temperatuur. Uiteraard had Hanni nog een prachtig wijngoed opgezocht die op onze route lag. Een wijnproeverij bij 'Hahn Family Wines' in Soledad, konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Na circa 2 uur vervolgden we onze weg naar het kustplaatsje Monterey waar we in hotel Abrego een mooie kamer vonden.
Morgen 2 juni gaat onze reis dan naar onze eindbestemming San Francisco. Hier verblijven we nog 3 nachten alvorens we weer naar NL terug vliegen.
Groetjes Hanni & Nick

Tot de laatste delen van de reis... strak vakantie blijven vieren...!!! Goed hoor!! Veel plezier!! Lieve groet!

Saskia Bishoff 2016-06-02 07:41:06

Back home na veel wijngebieden onder een strak blauwe hemel te hebben bezocht, Wie wil dat nou niet? Van je herinneringen leef je tweemaal of misschien meer. Geniet er maar van want het sprookjesreis is bijna voorbij. En niemand kan je herinneringen van je afnemen.

henri 2016-06-02 07:57:07

Nog fijne dagen daar en goede terugreis naar NL. Ik ga straks op weg naar Amsterdam voor het begeleiden van de 4-Landencruise van Friendship. Vele malen minder spectaculair dan jullie avontuur 'around the world', maar.....ik heb er heel veel zin in. En op een spiksplinter nieuw cruiseschip (Amadeus Silver 3)......en een mooie vaart van Amsterdam naar Basel... wie wil dat nu niet?

Ina Ceelen 2016-06-02 09:12:43

Wat een heerlijke reis in alle opzichten. Cheers!

AndrƩ 2016-06-02 11:50:44

Hoi Hanni en Nick, Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Wat jammer dat het er bijna op zit. Met veel plezier de fotos bekeken. Nog een paar heel fijne dagen in San Francisco. Groetjes Marianne

Marianne van Atten 2016-06-02 13:12:58

Jeetje, wat gaat het toch snel. Vandaag jullie kaart gehad. Fijn dat jullie toch ook weer uitkijken naar Voorburg!!! Tuin staat er mooi groen bij dankzij alle regen. We kijken uit naar 7 junišŸ¤— Geniet nog even en we wensen jullie alvast een goede terugreis.

Claartje 2016-06-02 19:11:38

Genoten van jullie verslagen, veel info gekregen over continenten die voor ons nieuw waren (nu niet meer). Nog even genieten en straks gezond en wel terug! Liefs, Aad en Magda.

Magda 2016-06-03 17:35:12

Volgens mij hebben jullie er alled uitgehaald wat mogelijk was, fijn, geniet nog even voort! HG, ook van Jet