Blue Duck Sation - Tongariro National Park

Nieuw-Zeeland, Owhango

9 mei
Na een vroeg ontbijt verlieten we een zwaar bewolkt Wellington op weg naar het noorden. Al gauw verdwenen de wolken en genoten we opnieuw van de prachtige natuur. Onderweg passeerden we het plaatsje Foxton, niet ver van de westkust. En daar staat dan ineens een echte hollandse (werkende) windmolen met daarnaast een knal oranje bakkerij/café. Poffertjes, bitterballen, speculaas en stroopie waffles enz. stond er op het bord. Soms vragen we ons af; hoe ver moeten we gaan om Nederland achter ons te laten.
We vervolgden onze weg noordwaarts. De asfalt weg ging over in gravel en uiteindelijk, eenmaal ver van de bewoonde wereld vonden we onze cottage voor de komende 3 nachten. De Blue Duck Station Frontier Lodge in het Whanganui National Park.
10 mei
Helaas een bewolkte en ook wat koudere dag. Desondanks konden we een prachtige farmtour maken. Let wel: een farm met 7.000 hectare waarvan 3.500 hectare voor de 7 tot 10.000 schapen. Daarnaast zetten zij zich in voor de bedreigde Blue Duck en de Brown Kiwi.
Waar we de afgelopen weken verwend werden met bovengemiddeld veel zon, lijken de weergoden er nu anders over te denken. Ook op 11 mei is de lucht wel heel erg grijs en hangt de nevel diep in het dal. Maar we laten ons niet uit het veld slaan en pakken de auto. 1,5 Uur rijden brengt ons naar het Tongariro National Park met 3 vulkanen. Een wandeling van 3 uur bracht ons naar de Taranaki Falls en voerde ons door een prachtige en afwisselende natuur. Na deze inspanning was het tijd voor ontspanning. Een high tea in het prachtige Chateau Tongariro was dan ook wel op zijn plaats.
Op weg terug naar onze cottage nog even wat te eten en een flesje wijn ingekocht. En sluiten we ook deze dag als een geslaagde dag af.

FARMBESUCH in Neuseeland:
weit weg vom Schuss, 7.000 ha, bis zu 10.000 Schafe, Rinder, sie vertreiben auch Menuka Honing, sind Schutzgebiet für die Blue Duck (es gibt nur noch 2.000 in ganz Neuseeland) und sie setzen sich für den Erhalt der Natur ein. Hier wird hart gearbeitet. Viele junge Leute aus der ganzen Welt arbeiten als Freiwillige mit (min. 1 Monat, gegen Kost und Wohnung). Die Farm hat verschiedene Touristenunterkünfte, von Backpackers bis zur Lodge. Wir sind in der Lodge mit 3 komfortablen Zimmern. Nick und ich haben das Haus ganz alleine. Ja...die Saison geht hier zu Ende.
Unser Essen auf der Farm das war ein Hit. Einfach....einfach...der Koch muss ein Freiwilliger sein, den kochen nicht interessiert. Das Landleben macht hungrig, also essen was die Küche bietet; es war so etwas wie eine gegrillte Geis.
Die Farmtour war sehr interessant, vorallem das Schafe scheren. Nur 1,20 Minuten benötigt der schnellste Schafscherer für 1 Schaf. Oh...oh...es geht so rasendschnell.
TONGARIRO NATIONAL PARK:
Unser heutiger Ausflug hat sich sehr gelohnt. Im Nationalpark liegen 3 Vulkane und viele Wandermöglichkeiten. Wegen Regen und Nebel haben wir mehr Zeit in einem Chateau Hotel verbracht. Herrlich....mit High Tea, ein wahrer Genuss.
Ja...morgen verlassen wir die Farm und es geht weiter zu den Maoris.
Liebe Sonne, lass doch scheinen.....
Liebe Grüsse Hanni & Nick

Ha Hanni en Nick, fijn om te lezen dat jullie zo genieten, gaat zo voort!!! HG van Jet en Wouter

Wouter 2016-05-13 07:00:33

Weer veel mooie ervaringen en hele fraaie foto''s. Vooral die foto waar jullie wandelen in de nevel heeft iets bijzonders. Succes morgen bij de Maoris, Nick, dat wordt dan gelijk een prima gelegenheid om een flinke tatoeage te laten zetten. groetjes Jolanda en Tom

Thomas 2016-05-13 07:09:32

Hoi Wouter, ook al waren we super verwend met het prachtige weer. Ook met slechter weer genieten we elke dag opnieuw. Alleen de foto's zijn wat minder. Hoi Thomas, ik zoek nog een leuke afbeeelding. Kan jij mij adviseren? Groetjes uit mooi N.Z.

Nick.around.the.world 2016-05-13 07:34:58

High Tea met Champagne... Ik herken jullie weer!! en steeds prachtige foto's. groetjes, Martine

Martine 2016-05-13 07:50:50

Zeg dat wel high tea met champagne een mooi herkenningspunt na al die schitterende beelden en een leuk verslag. Deze never ending storey blijft boeiend en is een succesvol reisverslag geworden. Ga zo door en verwen je vrienden die in gedachten met jullie mee reizen.

henri 2016-05-13 08:14:24

Hallo Hanni, hallo Nick! Danke für die Postkarte. Wenn der Briefträger für mich etwas bringt, freue ich mich wirklich sehr. Bussi Felix

felix 2016-05-13 13:12:14

Hai Hanni en Nick, Ook ik zit vol verbazing al jullie avonturen te lezen iedere keer weer, want die kant is nieuw voor ons en hebben wij niet gezien, je kan niet alles hebben toch? Dus geen herkenning voor ons, maar mooi om dit allemaal te lezen en te zien, zodat wij dit ook een beetje "onze vakantie" wordt. Geniet beiden volop, leef het leven en "pluk de dag", oftewel weken/maanden... Wij houden het bij ons sloepje en de moestuin en genieten ook volop met dit mooie weer (tot nu toe) en groeten jullie vanuit Leimuiden. Magda

magda 2016-05-13 17:54:31

Waar gaat jullie volgende (wereld)reis naar toe? Na het zien van al die mooie plaatjes en het lezen van jullie avonturen zal het moeilijk zijn om na 6 juni weer te "landen" in Nederland. Maar nu nog even "no worries" en geniet van de tijd die jullie daar nog gegund is. Hopelijk hebben jullie nu mooi weer (weer)!! Pinksteren is hier koud en guur, maar gelukkig piept er ook af en toe een mager zonnetje door het wolkendek heen. Genietze en Groetjes, Ina

Ina Ceelen 2016-05-15 14:35:45

Hallo Ihr lieben, Verfolge mit Freude euer Reisetagebuch und freu mich schon auf den nächsten Bericht, wenn ihr mit den Maoris vielleicht gemeinsam singen werdet (mir hat vor ein paar Kahren eine Neuseeländerin ein ganz zartes Maori-Lied gelehrt :)