South Island goodbye, hello Wellington.

Nieuw-Zeeland, Wellington

Na bijna 4.000 km was het dan zover.
Huurauto inleveren en afscheid nemen van het Zuidereiland.
We vertrokken vanaf het havenstadje Picton met de ferry richting Wellington.
Het weer was prachtig en bijna geen wind. Van de ca 90 kilometer, voer de ferry een heel groot gedeelte door de fjorden. Onvergetelijk.
3 uur en 45 min. later, tegen 18.00 uur (inmiddels donker) gingen we in de hoofdstad van N.Z., Wellington aan wal. We namen onze nieuwe auto, een Ford Ranger, in ontvangst en ik mocht (tijdens het spitsuur) links rijdend, op zoek gaan naar onze volgende cottage. Gelukkig werkte het navigatiesysteem in deze auto wel en kon ik me met deze 'grote bak' op het verkeer concentreren.
Ter info: de spiegels zitten er nog aan.
De afgelopen 2 dagen hebben we Wellington te voet verkend. Dit is heel goed te doen omdat alles op loopafstand ligt.
Vele highlights hebben we dan ook bezocht. Zoals Te Papa, het nationale museum. Echt een topper! Maar ook de parlementswijk met zijn op één na grootste houten gebouw ter wereld, de Old Government Buildings. Slenteren en een hapje/drankje aan de waterkant. Enz. enz.
Gisterenavond bezochten we nog een concert in het Michael Fowler Centre met heel toepasselijk 'A Sea Symphony'
Morgen verlaten we Wellington, op weg naar onze volgende bestemming, de Blue Duck Station - Frontier Lodge.
Groetjes en tot de volgende keer.
Hanni & Nick

Die Südinsel haben wir verlassen. Die Fähre von Picton nach Wellington brachte uns in in eine fjordähnliche LandschFt. Wunderschön; wir hatten Superwetter, ein ruhiges Meer und genossen diese 3,5 Std Fahrt.
Nach Natur pur ist es in der Hauptstadt Wellington (nur 200.000 Einwohner) Zeit für Kultur und guten Kaffee. Der gute Kaffee hat uns bisher gefehlt.
Wellington ist eine angenehme und kompakte Stadt. Wir haben uns einige kulturelle Höhepunte in der Innenstadt angesehen, von der Waterfront bis zu Musea. Gestern waren wir im Konzert, war nicht umwerfend. Wellington ist auch die Filmhauptstadt. Also, heute abend geht es ab ins Kino.....
Unser City-Häuschen liegt in der charmanten Cuba Street, zentral und ruhig. Ps das Bett ist gut (Note 8). Obwohl es aus 1880 ist, gibt es keinen Schlüssel. Nur mit einem Code kommen wir ins Haus. Viele Vintagegeschäfte sind um die Ecke und auch mein Friseur. Nach 4,5 Wochen musste ich unbedingt zum Friseur. Ja.... Hier laufen viele mit roten oder blaugrünen Haaren herum. Aber das ist mir doch etwas zu bunt, es blieb bei braun. Resultat gut. Eilig hat man es hier nicht beim Friseur, es ist ein sozialer Treffpunkt.
Morgen geht es weiter in den Norden. Natur pur ist wieder angesagt. Es geht uns nur gut! GLG Hanni und Nick

Hallo Hanni en Nick, Vanochtend voor het eerst er aan toe gekomen om via Pindat jullie reiservervaringen te lezen. Natuurlijk wel veel gevolgd op Facebook, maar dit is toch leuker en uitgebreider. Wat leuk en fijn dat jullie zo genieten van jullie eigen vakantie na zoveel Tropen-Hannick-Jaren. Goed idee om zo ver weg van alles - hoe mooi en dankbaar ook - het werkend verleden van je af te schudden en vooruit te kijken naar al dat moois op aarde. Nieuw-Zeeland....zeker ook op mijn verlanglijstje dus wie weet, in de toekomst...? En ja Nick.......ik weet nu waar een Kiwi wel of niet en vooral wanneer te spotten valt...haha! Blijf vooral genieten en vooral ook mooie foto's maken zodat ook wij hier van kunnen genieten. Gelukkig hebben we in Nederland nu ook tropische temperaturen (in Eindhoven gisteren zelfs 27 graden..), maar vanochtend via de weerberichten gehoord dat we met Pinksteren de winterjas weer aan mogen trekken. Lieve groet uit Eindhoven, Ina

Ina Ceelen 2016-05-08 08:45:50

Heerlijk verslag met schitterende foto's. Vandaag is het Moederdag en op Adegeest zal Ivan Penkov, een klavierleeuw van 24 jaar uit Bulgarije spelen. Een kanjer omdat hij in 2014 in staat was de semifinale van het Liszt concours te bereiken. Naar traditie zullen alle vrouwen in het kader van Moederdag met een roos naar huis gaan. En de folders van Hannick Reizen zullen aan het publiek worden uitgedeeld,

henri 2016-05-08 08:59:32

Hallo Ina, wat leuk dat je ons ook wil volgen. We genieten echt voor de volle 100% Tot nog toe hebben we heel veel geluk met het weer. Het is hier tenslotte herfst. Aangezien we hier heel veel beleven denken we niet elke dag aan H.R. We hebben het gevoel dat ze daar H.I.ambacht alles goed onder controle hebben. Beste Henri, moederdagconcert overleefd? Bedankt voor al je reacties. We gaan gewoon lekker door Groetjes en tot gauw ziens

Nick.around.the.world 2016-05-08 22:35:19

Wegdromen op mooie klanken en kleuren tijdens een pianorecital in Adegeest Voorschoten – Concertpianist Ivan Penkov speelde op 8 mei (Moederdag) in woonzorgcentrum Adegeest een romantisch pianorecital. Hij verving de pianiste Hester Ligtvoet vanwege haar gebroken elleboog. Voor de pauze vertolkte hij werken van Bach, Beethoven, Schumann-Liszt en Schubert-liszt en na de pauze Liszt. Het spel was een en al passie en intimiteit. Vooral Liszt kreeg alle aandacht na de pauze. Penkov was ook niet voor niets in 2014 semifinalist van het Lisztconcours. Hij vertelde onder meer dat Liszt een groot bewonderaar was van Beethoven. Vooral diens symfonieën hadden zijn aandacht. ‘Ze kunnen niet genoeg bestudeerd en beschouwd worden door iedereen die een serieuze drang heeft naar kennis of die zelf wenst te creëren.’ Liszt voegde de daad bij het woord en bewerkte in de loop van zijn leven alle symfonieën voor piano solo.

henri 2016-05-09 08:15:17

Ha Hanni en Nick, Zo te zien een beetje meer in de bewoonde wereld hoewel het Zuidereiland ook heel erg mooi is. Ja, en toch weer even een concert bezocht hè, snap ik wel hoor het is ook allemaal niet in één keer uit je systeem. Nou geniet er samen van, wij houden intussen het schip wel drijvend. Jan