New Zealand goodbye

Nieuw-Zeeland, Auckland

Het afscheid van NZ komt nu wel heel dichtbij. Het is 19 mei, na een heerlijk ontbijt met geweldig uitzicht over zee, en niet te vergeten een gezellig gesprek met Bill en Lorraine Muir (eigenaar van de Kuaotunu Bay Lodge) stappen we weer in ons huur ,autootje'. Eindbestemming Auckland. De eerste nacht sliepen we in het 5-sterrenhotel
Sofitel, in het centrum en direct aan de haven. Werkelijk een super ligging en verwennerij.
20 mei - we pakten de ferry naar schiereiland Devonport voor een mooie wandeling en uitzicht op de skyline van Auckland. In de loop van de middag moesten we dan echt onze auto ophalen en richting de luchthaven rijden. Het was spitstijd dus bijna 16 km file. De eerste in al die weken.
Overnachting in het Novotel, direct op de luchthaven.
Morgenochtend, definitief afscheid van New Zealand. Op naar de Cook Islands.
Nog even een aantal dingen die ons dagelijks opvielen.
  • een echte Kiwi draagt een korte broek (weer of geen weer)
  • de Kiwis zijn vriendelijk, enthousiast en contactrijk
  • waar je ook komt er is altijd wel een openbare toilet in de buurt (altijd heel schoon)
  • toeristen-info (i-site), waar je ook komt, altijd aanwezig. Hoge kwaliteit, veel info. Top.
  • in N.Z. (M.u.v. Auckland) ga je ver terug in de tijd. Muziek enz.
  • N.Z. Heeft de mode niet uitgevonden
  • onzettend veel wandelmogelijkheden met de beste bewegwijzers. Ook top.
  • heel veel bochten (wegen)
  • men spreekt hier niet over kilometers maar in rijtijd
  • een land voor de natuurliefhebbers
  • het land van de buitenactiviteiten (bungy jumpen, jetboot, raften enz)
  • het land van de backpackers, veel jongeren met een vakantiewerkvisum
  • waar je ook iets eet of drinkt, altijd direct een karaf water op tafel (gratis). Ideaal.
  • N.Z. Heeft niet echt een eetcultuur.
De porties zijn altijd groot en voordat je het weet sta je weer buiten.
Afrekenen, altijd aan de bar, ook in de betere restaurants.
  • tot slot, een heerlijk land om te reizen
GOODBYE NEUSEELAND
es war wirklich sehr schön ...traumhafte Natur ...Neuseeland hat viele verschiedene Fasetten und die unterschiedlichsten Landschaften ...von kochender blubbernder Erde bishin zu türkisblauen Seen, von Vulkanlandschaften bishin zu grasgrünen Hügeln...Gletscher, Berge, Strand und Meer.
...es hat uns sehr gut gefallen.
Liebe Grüsse, Hanni und Nick

Partir NS est une peu mourir. De korte samenvatting is een praktische handleiding voor nieuwe touristen. Tja na nieuw zeeland volgt ongetwijfeld een nieuw avontuur in deze wereld reis! Chapeau voor de tot dusverre gemaakte reisverhalen en foto's. Het is ieder keer genieten geblazen!

henri 2016-05-20 10:24:10

Goede reis naar huis!

André 2016-05-20 10:25:03

Hallo Hanni en Nck, Nog een paar fantastische weken te gaan, tot 6 juni volgens mij. Veel plezier op de mooie Cook Islands. Hopelijk zit daar het weer een beetje mee. In Eindhoven vallen de nodige druppels. Groetjes, Ina