Whale Watching

Nieuw-Zeeland, Kaikoura

26 april was weer een mooie halfbewolkte dag.
Op een afstand van circa 1,5 uur rijden naar het noorden bezochten we een eenmalig natuurverschijnsel bij Punakaiki. De Pancake Rocks & Blowholes. De rotsen in zee lijken inderdaad opeen gestapelde pannekoeken. Dit is werkelijk uniek op de wereld.
Aansluitend hebben we een prachtige wandeling door het regenwoud gemaakt van circa 3 uur langs de Potorati en Punakaiki river.
De 27ste stond geheel in het teken van reizen.
We reden over meerdere passen van de westzijde naar de oostzijde van het zuider eiland via het goudzoekersstadje Reefton naar Kaikoura. Hier verblijven we de komrnde 3 dagen in ons zeer luxe Kincaid lodge.
Vandaag de 28e was wederom een highlight. Whale watching.
We hadden weer strak blauwe hemel en geen zuchtje wind. Al met al een super dag voor een boottochtje. De tocht werd inderdaad beloond met een walvis. Overigens wel moelijk te fotograveren. Hij/zij gaat echt niet poseren. Tijdens onze tocht werden we ook nog eens door meer dan honderd dolfijnen begeleid. Ook een albatros ontbrak niet aan onze tocht. Tot slot kwamen we nog een heleboel zeehonden tegen.
Zo zie je maar weer. Een geweldige dag.
Groetjes Hanni en Nick

Die nasse Westküste haben wir verlassen. Für Liebhaber können wir eine sehr nette Pension empfehlen (ps sie ist zu kaufen; tripadvisor 9.9!). Wer will?
Kühe und Schafe begleiten uns von Süd nach Nord und von West nach Ost.
Hier in Kaikoura (am Pazifik) sind die Wassertiere dazugekommen: 1Wal, viele Delphine, Albatrosse und Robben.
Oh..oh...im moment surpreme hatte Hanni, Nick's Kamera. Leider..die schwanzflosse war untergetaucht.
Es ist heute schon unser 24. reisetag. Time flies. Wir sind wieder in einem herrlichen Cottage. Die jungen Eigentümer sind selbst ein paar Tage auf Urlaub. In N Z haben sie 2 Wochen Herbstferien. Wir haben das Reich für uns allein. Die Lust zum Kochen ist noch nicht eingetreten, also gehen wir heute noch einmal aus essen. Das Essen: gut, viel und schnell. 'fine dining' kennt man hier nicht. Abrechnen muss man immer an der Kassa.
Ihr hört es, es geht uns nur gut. Morgen früh schwimmt Hanni mit den Delphinen.
Ganz liebe Grüsse, Hanni und Nick

Hoi Hanni en Nick wat goed jullie ervaringen te lezen en ook te merken jullie genieten ik zou zeggen ga zo door!!! Nog heel heel veel plezier. Luuk

Luuk 2016-04-28 10:46:45

Ha Hanni en Nick, Het is niet te geloven wat jullie ons voorschotelen, het een is nog mooier dan het ander. En dan te bedenken dat jullie nog niet eens over de helft zijn. Ik was even weg, maar geniet iedere keer weer van jullie verhalen en foto's. Geniet er van en veel plezier, Jan

Jan Vredenburg 2016-04-28 12:11:57

Mooi verhaal en mooie foto's hoor. Jullie maken een prachtige reis.

André 2016-04-28 12:19:18

Prachtige foto's en de mooie lach van Hanni Heel veel plezier zeker verdiend! Peter en Martine

Martine 2016-04-28 18:45:14

Ich sehe schon, euch geht es einfach gut: herrliche Landschaften, gute unterkünfte und jede Menge Erlebnisse! Bei uns ist seit gesten wieder Winter: stellt euch vor, 30 cm Schnee und das Ende April: es herrschte Chaos auf den Straßen! ein Kollege saß 9 Stunden auf der Autobahn fest! Bis bald und glg conny

Conny 2016-04-28 20:37:51

Und erst jetzt hab ich es gesehen: 1 wal! Beneidenswert! Lg

Conny 2016-04-28 20:40:51

Wat een genot om jullie reisverhalen en foto's te volgen. Onze vakantie in kaap verdi eindigt 30 april. Jullie zijn nog niet eens op de helft. Fantastisch hoor henri

Henri 2016-04-28 21:03:08

Prachtige foto's, alsof we er live bij zijn. Wij genieten met jullie mee.

Ben en Gerda 2016-04-28 21:16:46

Dank jullie allemaal voor de leuke reactie's. Wel een beetje de wereld op z'n kop. Hier best mooi weer, wel een beetje fris. De winter staat voor de deur. En in Oostenrijk, eind april, 30 cm nieuwe sneeuw. Als we straks ( over 6 weken) terugkomen willen we natuurlijk wel een mooie zomer tegemoet gaan. Nu zijn we onderweg naar het Marlborough wijngebied. Groetjes Hanni en Nick

Nick.around.the.world 2016-04-30 07:11:45

Conny, da ist es in neuseeland besser. Schnee nur aus den vielen dreitausendern. Wir sind heute im weingebiet angekommen. Liebe gruesse an alle. Hanni und nick