From Blenheim to the Golden Bay

Nieuw-Zeeland, Golden Bay

Na 2 nachten (te kort) verlieten we op 2 mei, het werkelijk bijzondere mooie Marlborough wijngebied. De herfstkleuren van de wijngaarden en op de achtergrond de bergen zorgden voor een uniek en schilderachtige decor.
2 mei stond in het teken van een mooie reisdag over o.a. 2 bergpassen en langs de Tasman Bay richting de Golden Bay. Helemaal aan het einde van de weg kwamen we toen aan bij onze eco-accomodatie met de toepasselijke naam 'Golden Bay Hideaway'.
Onze cottage droeg eveneens een toepasselijke naam, little greenie. Een energie neutraal huis. Even los van alle wereldgebeurtenissen. Geen mobiel netwerk en geen wifi. Hier hadden we weer diverse mogelijkheden voor mooie wandelingen, langs het strand en in de bergen. Overigens werd het wandelen ook heel vaak klauteren.
Een bezoek aan het Abel Tasman monument en de bijzondere Wainui Falls hebben we ook gedaan.
Vandaag (5 mei) hebben we de Golden Bay weer verlaten op weg naar het havenstadje Picton waar we morgen de overtocht gaan maken van het zuider- naar het noordereiland.
Groetjes Hanni & Nick

Verschollen in der Golden Bay im n.w. der Südinsel. Der niederländische Seefahrer Abel Tasman entdeckte diese Küste. Wir verblieben im Little Greenie, das energieeffizienteste Haus des ganzen Landes. Hat einige Preise gewonnen. Alles Eco, die Toilette hat mich am meisten beeindruckt.
Die Hinfahrt über die Takaka Hills, die fantastische Küstenlandschaft, die Pupu Springs (eins der klarsten Wasser der Welt), unsere Wanderungen, es war wieder beindruckend.
Ja, und dann noch die Hippies. Der Ort Takaka ist eine richtige Hippie-enklave. Barfuss -egal ob warm oder kaltes Wetter- Healing, Yoga, sind angesagt. Nette Atmosphäre. Es waren herrliche Tage.
Und inzwischen sind wir in der Hafenstadt Picton, wo wir morgen mit dem Boot zur Nordinsel fahren. Wir sind wieder in der bewohnten Welt angekommen.
Liebe Grüsse, Hanni und Nick

Super mooie foto's hebben jullie weer gepost! Echt jaloersmakkend!!! Jullie zien er beide goed uit...volhouden dat genieten! Groetjes uit (eindelijk) zonnige Voorburg

sandys.travels 2016-05-05 14:28:43

Eindelijk het Abel Tasman monument gezien. Daar is onze kleinzoon Abel naar vernoemd. Het is weer genieten van jullie rapportage. Zo langzamerhand kunnen jullie wel een boek vol illustraties samenstellen met alle verslagen daarbij behorend. groetjes, Henri

henri 2016-05-05 14:38:36

wir fragen uns gerade wie die toilette wohl aussieht, gibt es ein foto ?📷😉 ist so ein haus für die zukunft ?

ingrid 2016-05-05 19:39:31

Das besondere im Little Greenie-Haus war die Luftzirkulation, so auch in der Toilette, gleichzeitig Komposthaufen für alle grünabfälle. GLG hanni