Bezoek aan fiordland

Nieuw-Zeeland, Manapouri

Op de 14e hebben we Lake Tekapo verlaten en zijn we in Z.W. Richting naar Manapouri gereden. Werderom een prachtige rit door een geweldig landschap. Een groot voordeel van New Zealand is dat dit grote land slechts 4,5 mln inwoners telt, daardoor hebben we het gevoel alsof alle wegen alleen voor ons zijn aangelegd (wel links blijven rijden).
Daar aangekomen hebben we onze cottage opgezocht. Bijna onvindbaar in de 'middle of nowhere'
De volgende dag hebben we onze wandelkilometers weer gemaakt, een bijzonder mooie bergwandeling naar de Key Summit. Aansluitend zijn we verder gegaan naar Milford Sound, misschien wel de mooiste fiord.
Gisteren en vandaag stond er nieuw hoogtepunt in het programma. Een overnight cruise in het hart van het fiordland: naar Doubtful Sound. Een prachtig schip voer ons door de fiorden. Zeehonden en dolfijnen ontbraken niet tijdens deze, wel wat koude, tocht.
Vanmiddag zijn we dan weer vertrokken naar onze volgende bestemming aan de Lake Hawea. Hier hebben we een prachtig huis tot onze beschikking. Ook hier gaan we bijzondere dingen beleven. Maar dat vertellen we de volgende keer.
Overigens het weer is ons buitengewoon goed gezind. Heel veel zon.
Tot slot stond onderweg ook nog een bezoekje aan een wijnhuis op het programma.
Groetjes en tot gauw.
Hanni en Nick

Ihr lest es oben....Die letzten Tage im Fjordland waren ein Naturerlebnis. Mit einem Wort: fantastisch! Ist Unesco weltnaturerbe.
Nach 3 Nächten in unserem Waldhäuschen, 1 Nacht auf dem Schiff Fiorland Navigator, sind wir jetzt in einem sehr komfortabelen Haus angekommen.
Die letzten Tage viel getan/gesehen: Milford Sound, Doubtful Sound, Regenwald, Seen, Fiorde, ja...1 Zwergpinguin (man muss nicht gleich übertreiben) und einige Dolphine.
Die 'Kiwis', so nennen sich die Neuseeländer, sind lustig und sprechen gerne. Oh...oh...der Dialekt. Ich muss immer die Ohren spitzen.
Unsere Südafrikaner (bekanntschaft in der ersten Pension) haben wir heute wieder kurz kurz getroffen. Zufall oder gleiche Route?
Uns geht es nur gut.....Liebe grüsse, H & N

gelukkig dat die afsluiting in het wijnhuis er nog was :-)

André 2016-04-18 16:53:22

euch geht es gut - das ist das Beste und Erholsamste neben den vielfältigen eundrücken wir waren ein paar tage im frühlingsrausvh in der nähe von cividale - alles blüht ein einziger garten

ingrid 2016-04-19 09:05:45

Liebe ingrid, hier sind es die herbstfarben die leuchten. Den Frühling, den versäumen wir leider im heurigen Jahr. Draussen stürmt es gerade. Bin neugierug ob unser Helikopterflug morgen stattfinden wird. Du hoerst wieder von uns. GLG hanni Andre, ja de wijn smaakt hier heerlijk. Hartelijke groet

Nick.around.the.world 2016-04-19 11:34:57

Klinkt allemaal erg geweldig en ziet er prachtig uit doe voorzichtig en zorg dat jullie niet uitdrogen🍷

Hans everts 2016-04-19 14:59:53

Hallo ihr beide! Sehr schöne fotos, die natur ist sicherlich beeindruckend! Bei uns nichgs neues! Glg