On the top of Mount John

Nieuw-Zeeland, Lake Tekapo

Op de top van de berg Mount John is de lucht opmerkelijk helder. Hier staat de sterrenwacht van de universiteit van Canterbury. Vandaag hebben we een wandeling van circa 2,5 uur gemaakt op en rond de Mount John. Het licht is hier buitengewoon. Op de top heb je een uitzicht van 360 grd over het gehele dal en Lake Tekapo. In de verte kan je zelfs de hoogste berg van Nieuw Zeeland zien, de Mount Cook (3.754 m).
Onbeschrijvelijk mooi is het turkooiskleurige water van Lake Tekapo.
Een dag om nooit te vergeten

Wir haben uns vorgenommen jeden Tag mind. 10 km zu wandern. Heute war es eine 13 km Tour auf und um den Berg Mont John. Mit herrlicher Aussicht auf die azurblauen Seen. Wir waren nicht alleine: Chinesen, Japaner, Deutsche, Sued-Afrikaner...... Aus der ganzen Welt kommen sie her... (Vorallem viele junge Leute).
Gestern Japanisch gegessen (keine Sorge, es gab auch Fleisch fuer Nick) heute in unserer Pension gemeinsam mit den 4 anderen Gästen gespeist. Von Safariabenteuern über Weltprobleme bis zu den besten Reisetipps fuer die nächsten Tage, alles wurde besprochen. Es geht uns gut!
LG Hanni und Nick

Wat een prachtige omgeving en wat zou ik daar graag sterren willen kijken. Helaas kan ik vanuit mijn locatie alleen met extreem mooi weer door mijn sterrenkijker wat zien. By the way....leuke foto's

Peter van Schooten 2016-04-12 11:27:16

Hoi Peter, dit is best wel bijzonder. Ik schrijf nu niet net ons verhaal en verstuur het. Jij reageerd hierop. En nu krijg ik de melding dat jij 10 uur geleden had gereageerd. (Tijdsverschil in deze periode van het jaar tussen NL en NZ is nu 10 uur) Groetjes en tot gauw ziens

Nick.around.the.world 2016-04-12 11:33:59

Leuk hoor die verslagen! Mooie foto s ook... fij dat jullie aan mijn tweetaligheid werken...eerst leken het net echte vertalingen.. nu zijn t verslagen vanuit verschillend perspectief... erg geestig!! Liefs!!

Saskia Bishoff 2016-04-12 11:50:23

Ja Saskia, en dan te bedenken dat we gewoon samen onderweg zijn. Eerste week was top, we gaan gewoon lekker door. Groetjes en tot gauw!

Nick.around.the.world 2016-04-12 12:07:02

Pas een week onderweg en al zoveel gezien en beleefd.

Dominique 2016-04-12 12:29:23

In die korte tijd valt er al zoveel te zien getuige jullie mooie foto's. Geniet ze want voor je het weet ben je weer op beide beentjes in je kikkerland.

Henri 2016-04-12 14:24:38

Uitgerust, zo te zien de hele Nederlandse santekraam achter jullie gelaten en zelfs de eerste bokkesprong van Nick. Ik wil jullie natuurlijk heel graag terugzien, maar als ik dat zo bekijk, gaat dat nog moeilijk worden.

Jan Vredenburg 2016-04-12 17:22:11

Hallo ihr beiden, Langeweile scheint noch nicht aufzukommen, wenn man eure berichte liest und die fotos anschaut! Super! Glg von uns Kärntern, wir genießen aber auch den Frühling, es ist herrlich! Conny

Conny 2016-04-12 20:18:42

die fotos sind die pure einsamkeit habt ihr die touristen wegretuschiert ? landschaftlich sehr beeindruckend. seit wann kann nick fliegen, die reise beflügelt 😉 und entspannt ! GLG und 😘

ingrid 2016-04-13 19:58:53

Dear all of you from Holland and Austria, now we go to the real lonelyness in the south of the country🙃