Ka kite Cook Islands. Welcome to America

Verenigde Staten, Los Angeles

28 mei stond in het teken van, afscheid nemen van de Cook Islands.
Maar deze eilanden verlaat je niet zonder een paar mooie 'Genuine Cook Island black Sea Pearls'. Dus na het ontbijt pakte we de fiets voor een paar boodschappen. Eenmaal terug bij ons ressort genoten we nog van een heerlijke lunch op het strand en aan het eind van de middag moesten we dan toch echt afscheid nemen van Aitutaki.
Het vliegtuig bracht ons weer naar Rarotonga en na een werkelijk heerlijk diner aan zee vertrok onze vlucht om 23.00 uur richting LA in Californië.
WELCOME IN AMERICA
Na een vlucht van ruim 9 uur in richting noordoosten, LA, konden we de klok weer 3 uur vooruit zetten. Nu lopen we dus nog maar 9 uur achter op Nederland.
Deze vlucht over de Pacific Ocean bracht ons overigens in een totaal andere wereld.
*Het zuidelijk halfrond werd het noordelijk halfrond.
*De temperatuur ging van 27 naar 17 graden
*De lagoon met zijn koraalriffen zijn nu olieplatforms
*Na weken links rijden, rijden we nu weer rechts
*De Onelane roads en gravelwegen zijn nu 6 baanswegen
*Van een enkele auto onderweg, staan we nu weer in de file.
*De Hong Kong Dollar werd New Zealand Dollar, vervolgens Cook Island Dollar en nu
USA Dollar.
En we moeten weer heel veel omrekenen. Miles, Gallons, Fahrenheit enz.
Los Angeles hebben we inmiddels verlaten en we overnachten in Santa Barbara.
Overigens liet zich uiteindelijk het vele verkeer verklaren. 30 mei is Memorial day, dus lang weekend.
Op 30 mei verlaten we een bewolkt Santa Barbara, mooie stad aan de kust. Onderweg bleek dat de bewolking langs de kustlijn hing. Een beetje landinwaarts was het blauwe hemel en een aangename temperatuur (70 grd fahrenheit) 21,11 grd celcius.
De komende 2 nachten verblijven we in San Luis Obispo, omgeven door wijngaarden.
Overigens kampt Californië met grote droogte. Het is voorjaar maar de natuur lijkt wel na een lange, hete en droge zomer. Fontijnen zijn buiten gebruik en er wordt om minimaal waterverbruik verzocht.
Hartelijke groet, Nick en Hanni

Die wunderschöne Cook Insel Aitutaki wird uns ewig in Erinnerung bleiben.
Nach Hongkong-Neuseeland und Cookinseln sind wir nun in Kalifornien. Unsere geplante Route ist der Coastel Highway nach San Francisco. An der Küste hängt jedoch ein sehr kalter Nebelstreifen....wir werden ein bisschen umdisponieren. Zur Zeit verbleiben wir in der netten Kleinstadt San Luis Obispo, gelegen im Hinterland.....ja, und hier gibt es ein Weingebiet. Die Weine schmecken ausgezeichnet.
Auch unser 23. Bett bietet guten Schlafkomfort. Zufall dass wir öfters die Zimmernummer 13 bekommen?
Regards, Hanni und Nick

Wat een afwisseling in klimaat in temperatuur in munten etc. Het ene werelddeel is het andere niet, Dus vaker je grenzen verleggen en je aanpassen aan een voortdurende verandering. Je zou moeten veranderen zoals een kameleon dat doet. Voor wereldreizigers zoals jullie gaat geen zee te hoog. Avonturier ze!

henri 2016-05-31 07:03:00

Hallo Henri, deze avonturiers zitten op dit moment onderuit gezakt in onze hotelkamer. Reizen is best wel vermoeiend. Na deze reis zijn we echt aan vakantie toe. ( begrijp me niet verkeerd. We genieten op en top!) groetjes en tot gauw ziens.

Nick.around.the.world 2016-05-31 07:15:13

Hallo Ihr Beiden, eure Eindrücke beeindrucken. Die Inseln waren offensichtlich super toll.Bei uns ist alles in Ordnung. Wir waren das verlängerte Wochenende in Italien. Haben ein bisschen Manfreds Geburtstag dabei gefeiert. Ich bin heute mit Maturavorbereitungen beschäftigt und freue mich schon schon, wenn ich live Euren Berichten lauschen kann. Bis bald, vielleicht geht sich noch eine Karte von Amerika aus. Bussi Claudia

claudia 2016-05-31 08:16:54

Nach einer Woche Italien haben mich die neuen Medien wieder und so habe ich jetzt erst die Fotos eurer letzten Woche gesehen: wunderschöne Fotos. Für uns war es "nur" die Adria, jedoch auch schön. Ich habe noch die restliche Woche frei, eigentlich wollte ich ja die freie Zeit nutzen, um Walderdbeeren zu pflücken: nur diesmal macht uns das Wetter in Kärnten einen Strich. Es ist noch zu kalt! Kommt gut nach Hause und bis Bald Conny