Big Buddha and Po Lin Monastery

Hongkong, Tian Tan Buddha and Po Lin Monastery

Hongkong is in elk opzicht verrassend.
Uitsluitend wolkenkrabbers en toch maar 25% bebouwd, 75% groen en altijd zeezicht.
Opvallend is ook hoe weinig verkeer er is. Metro's en ferry's worden hier optimaal benut.
Gisteren hebben we o.a. het Lantau eiland bezocht met de grote Buddha en Hongkongs grootste klooster Po Lin Tze.
Naar de Buddha gingen we over het groene eiland per kabelbaan over een afstand van 5,7 km.
Vanavond is het dan weer tijd om het zomerse (25 grd) Hongkong ter verlaten op weg naar het kouder zuidereiland van Nieuw Zeeland.
De komende nacht verblijven we gezellig in een vliegtuigstoel.
Groetjes Hanni & Nick

Denke an 10 Manhattens und an gruene Inseln..Hongkong ist enorm gross mit den vielen Inseln. Irgendwie denkt man auch an Venedig. Wir haben die Stadt nur von aussen entdeckt. Die Skylines, die Inseln; das Leben auf der Strasse, Maerkte und zwei Kloster.
Selten soviele junge Leute in einer Stadt gesehen.
Unser Hotel liegt im lebendigen Stadtteil Kowloon, echt super. Die tollenAussicht vom 33. Stockwerk, mit Schwimmbad im 41. Stockwerk wird uns in Erinnerung bleiben.
Hongkong schmeckt nach viel mehr, da wir sovieles nicht gesehen haben. 5 Naechte Hongkong kann ich jedem empfehlen.

Leuk dat jullie Hong Kong ook van de andere kant hebben beleefd. Mijn indruk van Hong Kong was eigenlijk alleen maar....super drukte en veel ...heel veel mensen ! Gelukkig begrijp ik een klein beetje duits om ook van het stukje in het Duits ( die net een andere impressie gaf) te kunnen genieten :-). Geniet nog van de laatste dag in HK en goede reis richting NZ ! Groetjes, Sandy

sandys.travels 2016-04-08 06:35:43

Elke keer als we een stop maakten in Honkong op onze doorreis naar Bali zagen we vanuit het vliegtuig de Buddha liggen. Fijn dat jullie deze van nabij mochten meemaken.

henri 2016-04-08 07:47:36

En ook leuke foto's, gezellig visje en toch ook nog even tijd voor een knus kopje thee, nee dat doen jullie goed. Ik zie het al ik hoef geen zorgen te maken dat jullie aan stress ten onder gaan. Prima. En dan vanavond door naar mijn droomland New Zeeland. Ik begin nu toch wel wat jaloers te worden. Niet te veel zitten in het vliegtuig, ook af even de benen strekken da's goed voor de bloedsomloop! Ik hoop dat jullie ook Noordereiland en de Bay of Plenty aan doen (de naam zegt het al) Goede reis Jan

Jan Vredenburg 2016-04-08 08:29:07

Sandy, today Hongkong was much busier dan yesterday at the islands. Jan, your dream-destination is going to be reality for us now. Only this long flight...brrrrrrr Regards to all of you, Hanni & Nick.

Nick.around.the.world 2016-04-08 11:49:34

Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen! En mooie foto's. Xxx

Heleen 2016-04-08 13:42:38

Fraai om te zien wat voor mooie plekjes er zijn op de wereld. En Nick zie je nu dat Buddha helemaal niet dik is :-) Fijne reis verder.

Peter van Schooten 2016-04-08 16:17:19

Van het drukke Hongkong naar rustige Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Maar ook van 25 naar 16 graden. Klein minpuntje, de vele uren in het vliegtuig. We genieten volop.