Bodie en Lake Tahoe

Verenigde Staten, Lake Tahoe

Nadat we uit Yosemite NP reden beseften we ons dat dit het laatste Nationale Park was wat we deze vakantie zouden bezoeken. Daar wordt je dan best een beetje weemoedig van. Gelukkig is de vakantie nog niet voorbij en hebben we nog een hoop leuke plekken die we mogen bezoeken. Voordat we naar Lake Tahoe gingen, reden we nog langs de ghost town Bodie. Een stad die is ontstaan in de tijd dat er goud is gevonden, einde 19e eeuw. Er schijnen nog wel 3000 mensen te hebben gewoond, met zelfs een hele Chinese gemeenschap. Er is nog 5% over van de gebouwen die er hebben gestaan. We maken er een kleine omweg voor, met 3 mile onverharde weg. Wat een ramp is dat eigenlijk met een RV. Maar het is meer dan de moeite waard. De mijn heeft nog tot 1938 dienst gedaan. We begeven ons even in een andere tijd. De huizen en gebouwen die er nog staan, zijn over het algemeen nog gevuld met overblijfselen uit die tijd. We gluren zo heel wat gebouwen naar binnen. Met een self guided tour komen we het een en ander te weten over de bewoners uit die tijd. Het scheen geen pretje te zijn er te wonen. Het plaatsje stond bekend om zijn 'bad men'. Een meisje schreef ooit in haar dagboek: 'Goodbye God, we' re going to Bodie'. Dat zegt volgens mij meer dan genoeg over deze plek. Nadat we Bodie uitgebreid hebben bekeken, rijden we door naar Lake Tahoe, wat nog wel een eindje rijden is. Hier relaxen we, huren fietsen, genieten van het uitzicht op het meer tijdens een diner en lezen voor het eerst een boekje met Aimée, wat ze helemaal geweldig vind. Ze hield niet op met schaterlachen. Een aantal heerlijke dagen dus. Op naar de kust!

Prachtige verhalen weer en geweldige foto's! Ik geniet lekker mee samen met Maarten, hij vindt vooral de foto's van Aimée erg leuk. Groetjes uit een zonnig Oegstgeest :)

Annemarie 2014-06-01 16:20:45

Ik begin nu officieel voor het eerst een beetje jaloers te worden.... die bomen, watervallen, dat groen, bergen... prachtig en paradijselijk indeed! En wat wordt kleine Aimee een knapperd! Nog bedankt voor de felicitaties trouwens, leuk dat er ook in Amerika aan mij gedacht wordt. Nog 2 heerlijke weken jongens... enjoy!