Joshua Tree

Verenigde Staten, Joshua Tree

Om 11h00 vertrekken we van ons vertrouwde plekje in het O'Neill Regional Park richting Joshua Tree. Eerst nog inkopen doen bij een Walmart en een plekje met Wifi zoeken.
De Walmart is enorm, net als veel mensen die daar rondlopen. Je kunt er echt alles kopen. En dat is fijn, want Jeroen is al door het gehuurde campingstoeltje gezakt. Dat wordt een nieuwe aanschaffen..
Als we de wagen hebben volgeladen cruisen we over de Highway naar Joshua Tree. Je past je snel aan, aan het rijgedrag van de medeweggebruikers. Over het algemeen rijden ze hier netjes. Alleen wordt je van alle kanten mogelijk ingehaald. Dat is wel even wennen. Maar dan realiseer je je dat we het zelf ook doen! Uiteindelijk kost alles erg veel tijd en zijn we pas om 18h00 op de camping.
De camping ligt in een droge vallei omringt door mooie bergen. We hebben een heel veld voor ons alleen. Nouja, een veld is het niet te noemen, want het is allemaal zand. Overal is er zand, droogte en af na toe een plukje groen. Het weer is warm, maar goed te doen met een lekker windje. Op de camping hebben ze een mooi meertje aangelegd, wat aandoet als een oase. Hier kan je lekker in de schaduw zitten en een beetje bijkomen van al het moois en de warmte. Prima allemaal.
De volgende dag op tijd opgestaan om het NP te bezoeken. De camping ligt een kwartier van het park vandaan. Eenmaal in het park begint onze camper het eerste afbrokkel signaal te geven. Er brand een lichtje dat er iets met de motor is. Are you kidding me?! Direct gebeld naar de verhuurder; gelukkig mogen we doorrijden. Morgen nogmaals contact opnemen om er naar te laten kijken. Gelukkig maar! We kunnen gaan genieten van de mooie natuur. Wat is het mooi! Het is een prachtig park met een heleboel Joshua Tree's, droge hoge bergen en grote rotsen. Ook zijn er bergen die opgebouwd zijn uit allemaal rotsen. Alsof een reus al die grote rotsblokken op een hoopje heeft gegooid. Inmens groot, wijds en indrukwekkend.
We rijden het hele park door en lunchen ergens waar niemand te zien. Het is te merken dat het geen hoogseizoen is. Heerlijk die vrijheid. Aimée doet het goed. Hoewel ik me als moeder toch steeds onzeker voel, of het wel goed voor d'r is allemaal. Een mama-kwaaltje denk ik.. Want ze huilt niet meer dan normaal.. Maarja, als ze huilt... Dan komt dat doordat we niet thuis zijn en haar omgeving veranderd is. Logisch toch?! Gelukkig kan Jeroen me dan helpen relativeren. Kortom het gaat gewoon hartstikke goed. Nu nog even leren loslaten.
De volgende dag hebben we nog een wandelingetje gemaakt door Joshua Tree NP en moesten we daarna door naar de garage om naar de motor te laten kijken. Gelukkig ging dit allemaal voorspoedig. Er bleek niet veel aan de hand. Het had iets te maken met de manier van tanken (?) Jeroen kan hier later uitleg over geven ;)
Straks nog even een shopping mall in en dan de laatste avond beleven in de desert van Joshua Tree.
Morgen 23/04 vertrekken we richting de Grand Canyon. Onze eerst dag van ongeveer 7u rijden. Spannend. We zijn tot nu toe erg blij en vooral dankbaar. Voelen ons gedragen door onze Hemelse Vader en genieten enorm. Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties. We zijn ook benieuwd naar jullie allemaal leven tot op zekere hoogte mee met moeiten en vreugden.

Foto's volgen.. Er is een probleem met het uploaded op de tablet. We moeten dit een keer in een internetcafe doen.

Ps Mam: Heb Parnassia bijna uit. Prachtig! Bedankt voor de tip :)

Ha liefjes...geweldig fijn om van jullie te horen, er is al een week voorbij,;wat gaat de tijd snel. Na alle bezoekjes en de paasdrukte is de rust hier weergekeerd en morgen beginnen de, 'let wel': gewone werkdagen weer. Ik bekijk de kaart om een beetje mee te genieten van jullie reis aan de hand van het verslag. dat schept een band. Onze gebeden vergezellen jullie! Geniet en zorg goed voor elkaar. Papa gaat na zijn 1e slaap voor een 'pipi' naar beneden en ook voor mij is het nu bedtijd. kss van pama

maja 2014-04-22 01:01:05

Goed om te horen dat jullie na de lange reis een beetje geacclimatiseerd zijn en al zo veel mooie dingen hebben gezien. Geniet van alles! xx

Hanna 2014-04-22 12:50:37

Ohhhh wat klinkt dit allemaal hemels en wat ben ik stikkens jaloers!!!! Hahaha geniet er maar goed van ;-)