Goodbye Peyton, Hello Denver en Rocky Mountains

Verenigde Staten, Denver

7 mei werden we wakker in een huis. Haha, dat was even geleden! We hebben alle drie heerlijk geslapen. Aimée gewoon in dr eigen bakkie, waar ze bijna uitgroeit.. Het is te hopen dat ze het einde van de vakantie nog haalt!
Om 8h00 is Bryan druk bezig met het bakken van pancakes. Gemaakt van oatmeal, met blueberries. Ze smaken heerlijk. Met een kopje thee, glaasje jus en schaaltje fruit is het een hotel waardig ontbijt. We zijn enorm verwent. Nadat Aimée zich nog even vermaakt met Savannah, gaat ze slapen. In de tussentijd ruimen wij onze zooi op en bereiden we onze voor op de volgende stap, Denver. Daarna is het echt tijd om te vertrekken.
Ons idee is om in Denver op een camping te gaan staan om vervolgens te voet de stad te bekijken. Dus eerst op zoek naar een toeristeninfo. Wat een crime om door de stad te rijden met een camper, waar heleboel eenrichtingsverkeer is! Uiteindelijk belanden we op een parkeerplaats, waar we voor 12 dollar tot 19h00 kunnen staan. We besluiten alleen vanmiddag Denver door te struinen en morgen te zien of er nog meer behoefte is aan Denver...
We wandelen vooral over de 16th Mallstreet. Een gezellige straat, met voornamelijk restaurantjes. Af en toe staat er een piano of een tafel met schaakbord, pingpongtafel of ander vertier waar je gebruik van kunt maken. Je ziet ook wel wat mensen die daar gebruik van maken. In het midden vd stad is zelfs een mini golfbaan aangelegd, welke gratis toegankelijk is. Erg leuk dat er zoveel aandacht is voor muziek en spel, zonder dat er gelijk geld voor gevraagd moet worden.
Het is jammer genoeg niet echt een mooie dag, af en toe valt er een spatje regen. We doen en bakje thee in een gezellig tentje en gaan einde vd middag richting camping, waarvan we de gegevens bij het toeristeninfo hebben gekregen.
Als we savonds gaan koken en een muziekje op willen zetten, krijgen we via de radio bericht over een verwachtte thunderstorm, waarbij serieuze schade wordt verwacht. Even goed luisteren waar deze zich precies bevind. Het bericht wordt een aantal keer herhaald, zodat we goed kunnen kijken of we in de gevarenzone zitten. Terwijl we gespannen het bericht afwachten horen we ineens een keiharde knal op het dak. Alsof er een steen op gevallen was.. Even later hoor je er nog meer.. Enorme hagelstenen vallen massaal uit de hemel. Ik moest gelijk aan de plagen in Egypte denken. Wat bizar! En stiekem zweette ik peentjes. Dit is hier geen grap. Overal om ons heen wordt het donker en in de verte hoor je de donder en zie je enorme bliksem. De hagel is oorverdovend. We moeten de radio harder zetten om het bericht te kunnen verstaan. Jeroen bladert druk door het wegenboek, om te kijken waar de storm precies zit en naartoe zal gaan. Ik sta met hartkloppingen te koken, terwijl Aimée rustig in haar wipper zit, alsof er niks aan de hand is. Dit meisje is werkelijk niet snel vd wijs te brengen. Uiteindelijk komen we erachter dat we ons geen zorgen hoeven maken. De storm gaat aan ons voorbij. We kunnen rustig gaan eten. Fieuw, Wat een opluchting!! . Als Aimée in haar bakkie ligt en zo langzaam in slaap valt, scharen wij ons in de bestuurders- en bijrijdersstoel om naar de donder en bliksem te kijken. Prachtig! Maar we zijn maar wat bij dat we daar niet middenin zitten!
Vandaag besluiten we via de interstate 70 (scenic route) via Silverthorne, waar een outlet zit, naar Colorado Nt Monument te rijden. Daar hopen we op een camping te kunnen overnachten om morgen rond te kunnen cruisen. De route rijd ons dwars door de Rocky Mountains (Colorado Rocky Mountain high - John Denver). Het is prachtig! Af en toe rijden we langs een stadje met nog echt de sfeer van een oude western stad, met lage houten huisjes, waar nog net geen klapdeuren op zitten, met een bord 'Saloon' erboven. Ook zien we heel wat stroompjes en watervallen met hirr en daar nog een brok ijs. Het weer is nat en koud. Af en toe krijgen we te maken met een sneeuwbui. Eenmaal aangekomen in Silverthorne kunnen we lekker even shoppen, voor een stuk minder dan thuis. Heerlijk is dat! Aimée vertikt het echter te slapen.. Ze is een kei in doorgaan, wat vooral bij mij wat irritaties oplevert, omdat het dan weer eens niet gaat zoals ik het wil. Dat is toch moeilijk af te leren.. Gelukkig wordt ze er niet sacho van, maar ben ik vooral diegene die er een probleem van maakt. Want je zou toch denken dat 2u slapen overdag (van 06h30-19h30) voor een baby toch wel echt weinig is.. Collega's?? :)
Daarna richting Grand Junction, Colorado Nt Monument. Helaas krijgen we al snel een melding te zien dat de weg, ivm een politieonderzoek, is afgesloten. En de opties hier zijn dan, 6 uur omrijden, of wachten tot de weg weer open gaat. Je kunt je voorstellen dat de meesten voor het laatste kiezen. Op de vluchtstrook, na de afrit en nog een heel stuk verder staan een hoop mensen geparkeerd, te wachten tot de weg weer open gaat. Wat zou er zijn gebeurt dat een hele weg zo lang afgesloten wordt. Wij besluiten vd weg te gaan om een camping in de buurt te zoeken. Het is inmiddels 17h00 en wachten zien we niet zitten. We stoppen op een oprit van een aantal huizen om even te bepalen wat te doen. Niet kort daarna komt er een dame aangelopen. Ze geeft ons de tip even te wachten, omdat de interstate waarschijnlijk snel weer open zal gaan. Ze zegt enigzins te weten wat voor het oponthoud het gezorgt. Ze vertelde dat er een medewerker vd State Patrol is neergeschoten. Ze geeft aan zelf als trooper daar te werken en dat ze het aan het einde van haar dienst heeft vernomen. De details wist ze verder niet, maar daar was het politieonderzoek dus voor nodig. Wat bizar zeg! Dit is dus ook Amerika. Bij aankomst op de camping een paar mijl verderop heeft Jeroen het op internet op gezocht. Zie link voor het complete verhaal.

Heftige daagjes! Spannend die storm zeg!! Je hoort al die verhalen van orkanen etc in vs. Gelukkig geen schade! En dat kind vind het gewoon leuk en gezellig. Kan ze ook niks aandoen. Zo lang ze niet huilt is het toch prima. Zij ook beetje vakantie :P

Willemijn 2014-05-09 07:18:49

wow wat een avonturen... net als in de film ;-) Neem het je dochter eens kwalijk. Zou jij gaan slapen als er zo veel te beleven valt. Ze heeft het niet van een vreemde ;-)

lidia 2014-05-09 09:54:18

Hé lieverds! Wat geweldig om alles terug te lezen nu ik zelf weer in de lage landen ben :) Jullie maken duidelijk te gekke dingen mee! En die foto's! Zit je die niet stiekem van 1x.com te halen Jo? ;) Prachtig! Heel blij te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik blijf lekker up to date vanaf nu. Geef de kleine lachebek een knuf van me! xx

Erica 2014-05-09 12:04:30

Ha liefjes, zojuist de laatste 3 verslagen gelezen...Fijn dat storm en hagel jullie niet geschaad heeft. Dan besef je weer hoe klein je bent en hoe kwetsbaar. Kennelijk voelt Aimée zich helemaal veilig..... mooi hoor. God mat de wateren in zijn holle hand en Hij gooit volgens Elisabeth(3jr) de hagelstenen naar beneden als ie boos is. Storm (aanrollende) heeft op kinderen het nodige effect: Dollen, gillen, druk doen enz. en vooral: niet slapen! Geweldig toch....Onze logeetjes zijn weer thuis, het is stilletjes....en herfstweer... Geniet, rust voldoende en dank voor alle moois. ekss mmj

mmj 2014-05-09 12:34:30

Wat leuk zeg jullie reisverhaal te kunnen volgen! Wat een avontuur hadden jullie in Denver. Hier beleefden we niet veel wat het weer betreft. Donkere luchten en wat sneeuw en hagel, vooral in de Springs. Veilige tocht verder mensen! We genoten heel erg van jullie bezoek en zijn heel blij dat jullie langs kwamen. Het was zo leuk voor ons om Hollandse familie beter te leren kennen. Het "klikte"! Much love, Kitty (also for Brian , Elsa and Savannah)

Kitty 2014-05-09 17:50:45

Hansheeft me geleerd,hoe ik moet reageren. We genieten erg van je verhalen,Joanne.Je schrijft boeiend Leuk,dat je bij tante Kitty geweest bent,zij hebben er kennelijk ook van genoten.De familliebanden zijn weer wat aangehaald Wekijken uit naar de volgende mail.Goede reis, Liefs,opa en oma

Oma Dia, 2014-05-12 17:34:43

Net als in de film, wat bizar!!!! Ik leef helemaal mee!!!