Voorgeschiedenis en *De Route*

Nederland, Rotterdam

Nog even en het is zover.. we gaan voor 9 weken naar de USA!
Nadat ik in 2009 voor 3,5 maand in Kaapstad ZA had gewoond en gereisd, heb ik direct tegen Jeroen gezegd; dat wil ik weer, alleen dan wel met jou! Maarja, hoe ga je dat dan realiseren.. een paar maanden weg kost een hoop geld en je werkgever zal er ook mee akkoord moeten gaan. Daarnaast was Jeroen van plan een master op de EUR te gaan volgen. Hmm.. dan moest het idee maar op de lange baan geschoven worden, maar dan zouden we wel gaan sparen. En dan zouden we wel zien of het echt zou gaan lukken.
Toen het financieel allemaal mee ging zitten, door o/a verschillende bijdragen vanuit erfenissen, leek het plan ineens toch niet zo onmogelijk te zijn. En toen Jeroen aan zijn studie begon, zeiden we tegen elkaar; 'Als je klaar bent, gaan we 3 maanden weg' Dat zou dan ander half jaar later zijn. We hebben allebei direct ons werk op de hoogte gesteld van onze plannen en beiden gingen er mee akkoord. In de tussentijd is Jeroen nog van baan veranderd en ten tijde van sollicitatie ging ook zijn huidige werkgever akkoord. We ontvingen eigenlijk zegen op zegen en het leek ineens allemaal echt mogelijk! Wat een rijkdom :) /God is Goed
Februari 2014 zou het worden. En dan gaan orienteren op de bestemming. In eerste instantie wilden we graag naar Canada, maar in februari door Canada reizen is niet zo'n succes. Dat zou dan vooral door de sneeuw ploeteren worden en dat zagen we niet zo zitten. Dus dan maar iets warmers opzoeken, wat wel te vergelijken is met Canada. Dan is de keuze snel gemaakt; Amerika.
In eerste instantie hadden we het niet zo op Amerika, mede door de ervaring met Amerikanen op onze andere reizen... /Yeah, I was like/... Maar toen we ons gingen verdiepen in de natuur en de geschiedenis werden we steeds enthousiaster. Wie wil nou niet de plekken opzoeken waar Sully als held optrad in de strijd om het behoud van het oude Amerika en zijn best deed om het bestaansrecht van de indianenstammen te behouden. En om te ervaren hoe Lucky Luke op Jolly Jumper rondreed door het wilde westen. Nou dat leek ons wel leuk :)
En toen... raakte ik in verwachting... En dan... Toch gewoon doorzetten! Alleen dan niet in februari, maar een beetje later. Want met een baby van 2 maanden op pad zagen we niet echt zitten.
Het is bijzonder om te merken hoeveel reacties je daar dan op krijgt; /Zouden jullie dat nou wel doen?/ en /Nou stoer hoor, met zo'n kleintje op pad. Dat lijkt me toch niet alles/, maar ook /Super gaaf! Moet je vooral doen/ ! Anyway, heel veel mensen hebben er een mening over en laten die ook niet achter wegen. En van sommige mensen neem ik ze graag aan en van anderen niet. Ons leek het in ieder geval niet nodig om de plannen direct te cancelen, omdat er een 3e passagier onderweg was.
Op dit moment ben ik super blij dat we doorgezet hebben en dat we ons niet hebben laten beinvloeden door alle negatieve reacties hierover. We hebben er natuurlijk samen goed over nagedacht en regelmatig in gebed gebracht en zijn zeker niet onbezonnen in dit avontuur gesprongen. We hebben ook bewust gewacht met concrete plannen maken, totdat Aimée er was. En gelukkig is zij een heel relaxed, open en vooral wakker meisje. Ze zou het volgens mij ook voor geen goud willen missen. Zoals ze nu de wereld al inkijkt en alles op uitstapjes aandachtig in zich opneemt en observeert, zonder ook maar één oog dicht te doen. Ik zeg ook regelmatig tegen dr; /Wij gaan samen met papa heel wat avonturen beleven hè/ ? En het eerste wat je dan te zien krijgt is een hele grote grijns. Jammer alleen dat ze er later niets meer van weet.
In de voorbereidingen kost het natuurlijk allemaal wat meer om uit te zoeken hoe en wat te doen als je met een baby op reis gaat. En ook op reis zal het allemaal wat anders gaan, dan wanneer je met z'n tweeën bent. Maar dat maakt het allemaal niet minder leuk. We hebben er onwijs veel zin in.
Hieronder kun je zien welke route we gaan volgen. Alleen de eerste week staat vast, wat vooral in het teken zal staan van ontdekken hoe de camper werkt (een joekel van 7 meter) en acclimatiseren/uitrusten. Daarna zullen we ons wat meer 'on the road' begeven.

Onze route is globaal als volgt:
Aankomst LA
Albuquerque - Sante Fe
Santa Fe - Taos Pueblo
Taos Pueblo - Great Sand Dunes NP
Great Sand Dunes NP - Colorado Springs (familie bezoek)
Colorado Springs - Denver
San Fransisco - Monterey
Monterey - LA

Yeah! :)

Waanzinnig! Ik heb plaatsvervangende voorpret. Ben heeeel benieuwd naar Mesa Verde, dat hebben wij op een dikke honderd mijl laten schieten. Dom, dom, dom. Maar mocht je ergens na Bryce tijd over hebben dan is Yellowstone beslist een aanrader. Een dagje flink doorknallen en je bent er ;-) Ga genieten en laat het gewoon gebeuren. God zorgt, niet altijd zoals je verwacht of hoopt, maar meestal met nog iets mooiers!

Marije 2014-04-09 18:31:35

LEUK!! Mooie route, mooie parken! Op naar de avonturen, hihi!

Eeee 2014-04-10 10:28:37

Oh yeah, wat een heerlijke avonturiers zijn jullie toch! Ben onwijs benieuwd naar wat er allemaal op jullie pad komt: je zal ongetwijfeld als een ander mens terugkomen. Ben trots (en stiekem ook wel een beetje jaloers) op zulke stoere gezinsleden! You guys are amazing:D Geniet met volle teugen!