Dag 5: Rondje rond het water

Spanje, Paiporta

Vandaag de laatste toeristische vakantie kilometers gemaakt, morgen nog naar het vliegveld is niet toeristisch. Een rondje van 81km is een makkie zonder bepakking. Het zou een mooi ritje worden tussen de rijstvelden door en daarna rond een groot meer "Pobles del sud". In deze tijd van het jaar, kun je rijstvelden er maar beter bij fantaseren. De boeren zijn met man en macht alles aan het omploegen. Dus werd het afzien over grove gravelbanen door de woestijn met ongeveer 43 graden in de zon en 32 uit de zon. Na de rijstvelden zouden we rond het meer fietsen. Het meer was er wel, we konden het alleen niet zien tot de laatste kilometers van het rondje. Een beetje een dejavue met een bergdorpje dat je pas zag liggen na de laatste bocht. Lekker veel gegeten en vooral ook lekker koud water gedronken. We hebben er zeker 1,5 uur over gedaan. Het bereiden van de hoofdmaaltijd duurde 40 minuten, was ons van te voren vertelt, en was het wachten zeker waard. Heerlijke paella zo uit de hete pan zelf op je bord scheppen. De laatste kilometers hadden we wind in de rug. Dat maakte het verbindingsstuk vanaf de rondrit veel makkelijker. Het was wel een drukke weg, maar met 25-30 km/h ben je er zo doorheen. Nog wat gedraai door de straten van Alfafar en Paiporta naar de Airbnb. Voor de laatste keer in Spanje lauw gedoucht en een klein beetje brood als avondeten met het laatste Spaanse lokale wijntje.

Dennis en Helma ik heb genoten van jullie verslagen. Diep respect voor jullie. Petje af. Ik kom jullie vast weer tegen ergens 😉 en ga straks jullie site missen hoor

Annie 2022-05-23 20:30:36

En een goede en voorspoedige reis morgen