Etappe 22: Langogne (FR) - Les Vans (FR)

Frankrijk, Les Vans

Vannacht heb ik goed geslapen, geen spasmen. Ik had er eerder over moeten schrijven, haha. Om 9.00 op de fiets gestapt, want ons stond een klim naar 1100 meter te wachten en daarna een lange afdaling. Dit keer viel het klimmen mee, voor de verandering. Gelijkmatige stijging. Bij werkzaamheden, was het even steil dus de tijd om door de versmalling te komen niet gehaald. Even fransoosje pesten, ze konden even niet verder want wij kwamen eraan. De wegwerkers lachen en wij niet te opvallend meegelachen met een vrolijk"bonjour". Al snel daarna van de grote D-weg af en de afdaling begonnen. Soms heb je van die afdalingen die je snel vergeet en soms heb je afdalingen waarvan je hoopt dat ze nooit eindigen. Vandaag was zo'n afdaling. Wat was die mooi !!! Super ruw landschap langs een riviertje met zooooo veel mooie vergezichten dat we vandaag super lang over de afdaling hebben gedaan en onze remblokjes zeker wat meer versleten zijn. Na iedere bocht weer een mooi uitzicht of één keer een geitenhoeder met twee mooie honden en natuurlijk een aantal geiten, even blijven kijken naar de honden en hun commandant. Het blijft toch altijd weer een mooi gezicht om zulke honden te zien werken. De rivier werd vooral gebruikt om energie op te wekken, er stond alleen weinig water. Goed te zien aan de dammen waar de normale waterstand goed zichtbaar was en het water die duidelijk niet haalden, soms zelfs geen water voor de dam. Helaas kwam er toch een einde aan de afdaling en hadden we de keuze om óf door te fietsen en niet te weten of er iets was om te slapen óf een camping op te zoeken. Toch maar voor het laatste gekozen en om 14.00 al op de camping. Nog een klein stukje gewandeld om boodschappen te doen en heerlijk gegeten met een wijntje erbij. Wel de goedkoopste want die was de enige met een schroefdop !

Geen kurkentrekker in het noodpakket :-) ? Geniet lekker de rit suc6.