Etappe 15: Beaune (FR) - Cluny (FR)

Frankrijk, Cluny

Vandaag wilden en zouden we het einde van deel 1 van de Benjaminse "Amsterdam naar Barcelona", en het is gelukt. 86,5 km in 5:02 uur. Best nog wel snel doortrappen als je na 1 uurtje fietsen 12 kilometer hebt afgelegd. Het eerste deel liep over kleine weggetjes en dorpjes door de druivenstreek, alle ranken waren net aan het uitlopen, dus is hoop op een goed wijn. Na de druiven route,de vertrouwde lappendeken van koolzaadvelden, druivenvelden en omgeploegde weilanden. Weer een mooi pad door het bos, totdat we linksaf moesten en weer zo'n stenen en gaten weg op moesten. Een snelle blik op de kaart leerde ons dat we dit deel ook konden omzeilen door een stukje D-weg te nemen en daarna door twee kleine dorpjes toch weer op de route te komen. Na een rustige gloeiend landschap aan gekomen bij "Canal du Centre" dat we een stukje hebben gevolgd. Na het verlaten van het fietspad, een stukje glooiend terrein tot aan de "via Verde"s, die ons totaan Cluny brachten. Snel de camping op en een plekje zoeken. We wilde eigenlijk een rustdag houden morgen, maar die gedachte hebben we snel uit ons hoofd gezet. Link van de tent een mini-kermis met muziek die een spinningles niet zou misstaan, althans qua bassen. Rechts van ons op kort afstand een veel te drukke weg met daarachter een nog drukkere TGV lijn. Ik weet niet wat erger is, de muziek of de TGV, die je nog goed hoort en voelt. De kermis valt in het niet tov de TGV.
Nu lekker de tent in en nog een stukje lezen, voordat mijn medicatie de ogen doet sluiten. Benieuwd hoe onze spieren de dag van morgen gaan beleven. Misschien fietsen we maar tot de volgende camping op 25 km klimmen en als die rustig is, maken we van overmorgen een rustdag. Zo niet dan de volgende camping, waarschijnlijk in het l'Oire dal. We gaan het wel zien.