Etappe 41 : Navajas (SP) - València/Paiporta (ES)

Spanje, Paiporta

Vandaag op tijd vertrokken voor de verdere afdaling naar València. Aan het eind van de Via Verde toch nog even zoeken naar de juiste route. Uiteindelijk hebben we via de "Ruta del Cid", de mooie fietspaden naar València gevonden. Wat een rotonde route was dat! Nog snel even lekkere koffie en wat suikers gesnoept bij een supermarkt en door naar de mierenhoop die València is als je weken lang door het platteland hebt gefietst.
Er zijn veel fietspaden in València, allemaal twee richtingen op een breedte waar wij Nederlanders niet eens één richting van durven te maken. Maar al met al gaat het redelijk gedisciplineerd en komt het wonder boven wonder niet tot aanvaringen met de overige fietspad gebruikers.
Na veel gevloek op Google map, uiteindelijk onze Airbnb gevonden. De eigenaar, Cesar, van de woning stond boven op het balkon te roepen dat we er bijna waren. Wat een nieuwe ervaring en wat een vriendelijke mensen. Wel 4 hoog zonder lift, maar Cesar heeft een deel van de tassen mee naar boven gedragen. Tot nu toe is onze eerste ervaring met Airbnb super. Nadat wij op half Nederlandse, half Spaanse tijd hadden gegeten, moesten we toch een hapje mee eten met Cesar, Claudia en de twee andere gasten. Waarvan de net aangekomen Fransman net als wij al gegeten hadden. Het werd nog een leuke en gezellige avond met mensen die soms met handen en voeten, met elkaar communiceerden. Gewoon geweldig.

P.S. mocht er nog iemand vanaf Eindhoven naar València vliegen, zou de dan bij ons thuis in Veldhoven de fietshoezen kunnen ophalen en meenemen, dan hoeven wij geen nieuwe te kopen, zou dat fantastisch zijn.

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in València. Ik wens jullie nog een paar hele mooie relax dagen!!! Wel jammer dat er straks geen mooie verslagen meer zullen zijn, ik vond het echt super leuk om jullie reis zo te kunnen volgen!