Etappe 35: la Llacuna (SP) - Montblanc (SP)

Spanje, Montblanc

Vandaag was weer een dagje "klimmen en dalen". Het eerste deel waren we bijna alleen op de wereld. Het was een lange klim met een dito afdaling. Aangezien we op het boekje moesten fietsen, wilde we nog wel eens een afslag missen. De getekende kaart toonde twee rotondes waarbij we bij de tweede rechts moesten. Helaas was er geen tweede rotonde en moesten we, toen de twijfel toesloeg, toch een stukje terug fietsen langs een drukke weg. Eenmaal op de goede weg bleek dit een drukke weg met veel vrachtwagens te zijn, die jouw niet konden inhalen door de vele onoverzichtelijke bochten en dat terwijl we moesten klimmen en niet veel snelheid hadden. Gelukkig moesten we van de grote weg af en daarmee ook het einde van de klim. In de verte doemde de eerste buien op. Een beetje langzamer afdalen en de buien gemist. Aangekomen in Montblanc was er natuurlijk de bekende "route barrier". Even niks van aangetrokken en via het voetpad langs de werkzaamheden. Nog even boodschappen gedaan en het laatste stukje met bussen de weg gedeeld. Die gingen allemaal de grote weg op en de laatste kilometer zijn we 1 auto tegen gekomen. Precies toen we via de afslag de weg over moesten steken de camping op. Morgen een rustdag, s' ochtends Montblanc maar even in een s'middags genieten van het zwembad en de vele waterglijbanen.