Etappe 20: Ambert (FR) - Saint-Paulien (FR)

Frankrijk, Saint-Paulien

Vanochtend hartelijk afscheid genomen van onze gastheren. Tijdens het ontbijt heerlijk gezellig gekletst over hoe ze vorig jaar open zijn gegaan. Vandaag een nieuwe maximale hoogte gehaald. Na een paar stevige maar niet te steile heuvels, zijn we aan een klim begonnen die ons naar 1120 meter moest brengen. Zoals in het routeboek beschreven zou de weg steeds smaller worden en dat klopte helemaal. Achter op het routeboek staat dat je voor de hele route geen klimgeit hoeft te zijn ! Daar zijn we het niet mee eens of je had zo'n 10 km moeten lopen. De steile helling begon met een stijgingspercentage van 4% maar liep al snel op naar 7% met stukjes 10%. Onze benen waren het zeker niet met het routeboek eens ! Zelfs niet na al die dagen wennen aan de bergjes. Na de steile klim, met weer mooie vergezichten was op het hoogste punt helaas geen uitzicht. Na een mooie afdaling met een volgend nieuw landschap zijn we aangekomen op onze slaapplaats. Een klein hotelletje dat, achteraf gezien, niet aan de eisen van electra voldeed in de badkamer, toch heerlijk gedoucht én dan voel je pas hoe moe je benen zijn. Helaas was het restaurant van het hotel gesloten dus aangewezen op, of beter gezegd "doorverwezen door het hotel personeel naar" de plaatselijke pizza boer. Super klein, super vriendelijk personeel en heerlijke pizza's.