Etappe 18: Roanne (FR) - Les Salles (FR)

Frankrijk, Les Salles

Vanochtend iets vroeger dan anders vertrokken. Ons route boek gaf aan dat we één klim naar een hoogte van 980 meter zouden hebben, gevolgd door een lange afdaling tot aan onze slaapplaats, al hadden we nog niets geboekt.. Helaas, de afdaling was korter en we bleven maar klimmen en dalen. Niet meer zo steil als het eerste deel, toch voelde je ze goed. De klim en klimmetjes trakteerde ons op fantastische vergezichten en een mooi stuwmeer halverwege. Heerlijk op een grasveldje onze koffie gedronken.
Na 50km zaten we er toch wel redelijk doorheen en op de gok bij een bed en breakfast aangebeld maar helaas niet beschikbaar. Op internet even verder gekeken en een kamer 3.8 km verderop gevonden op "Domaine de la Plagnette" gevonden bij een meertje. Pech meertje weg, ze waren druk bezig om er een attractieve picknick gebied van te maken. Nog heerlijk gegeten en nu uitbuiken. We moeten nog wennen aan de andere eetgewoonte om s'avonds later te dineren, ook dat komt goed.

We genieten elke dag weer van jullie verslag, en kijken uit naar het volgende. Fijn dat jullie er zo van genieten.