Etappe 12: Langres (FR) - Pouilly-sur-Vingeanne (FR)

Frankrijk, Pouilly-sur-Vingeanne

Na een vochtige start van de dag, de heuvels in getrokken. Weer die steile hellingen tot we eindelijk bij de rivier kwamen. Lekker doortrappen langs het water. Prompt een wazig bordje met "afgesloten over, de teller stond op 0 dus wij vermoedde dat er niet gewerkt zou worden. Na ongeveer 1km gele zwaailichten, toch aan het werk. Hele pad opengebroken, we konden er niet door. Gelukkig kreeg één van de wegwerkers ons in de gaten bij het omdraaien en riep hij ons terug. We konden over de sluis brug lopen en aan de andere kant weer terug. Dan moesten we wel alles afladen en sjouwen. Zijn collega kwam met een ander idee. Door het hoge gras, om het electriciteit huisje heen moest ook kunnen. Zo gezegd zo gedaan , ware het niet dat er oor nog een verdorde boom stond waar we door de takken heen moesten duwen (rammen) en zo onze weg konden vervolgen naar de camping. De weg naar de camping was open dus geen vuiltje aan de lucht. Tot we op de camping kwamen en alles er niet onderhouden en verlaten uit zag. Op een vieze auto na een een blokhut je dat bezet bleek. Dan maar even gebruik maken van het internet om een nieuwe slaapplaats te zoeken. Terwijl we zaten te zoeken kwam de "Gendarme" op bezoek en stopte net voor ons. We zaten al klaar om vriendelijk te vertellen dat we bezig waren een ander onderkomen te zoeken. We zeiden netjes "Bonjour" tegen elkaar en ze liepen vrolijk verder naar dat éne bezette huis waar de gendarmes een gesprek aan gingen met de dame uit het hutje.
Ondertussen hadden we een plek gevonden die maar 4km en gelukkig nog vrij was. Het was een Pipo wagen in de tuin van een pizzeria.
Door het vluchtgedrag voor de gendarmes, had ik het route boek laten liggen. Dat zijn we nog even gaan halen, de camping was toch dicht. Aangekomen op de camping was er personeel de stoelen en banken voor het café gedeelte neer te zetten. De camping gesloten?? Nee hoor!!! Hij zou vandaag open gaan, dus we konden rustig komen. Jaaaajaaa !!!! Nee daar trappen we niet in.
Weer terug naar onze Pipo wagen gefietst, toch weer 8km extra.
We hebben bij de pizzaria, in hun restaurant "De Legertent" lekker kebab gegeten en nu aan het uitbuiken, voor weinig toch te veel gegeten. Nog even lekker lezen en dan slapen.

Erg irritant als je denkt er te zijn en dat dan de boel gesloten is. Maar daardoor heb je nu wel in een Pipo wagen kunnen slapen en dat is natuurlijk weer erg leuk šŸ˜„

Rian van Rooij 2022-04-16 08:51:44

Hebben jullie een rustdag in diƩ leuke Pipo wagen. Dikke knuffel van mij