Dag 16

Spanje, El Campillo de la Jara

Na een droog brood ontbijt vertrokken voor een ritje van 40km waar we allebei tegen op zagen. De rit was niet lang maar het glooiende landschap heeft toch een paar stevige klimmetjes en afdalingen voordat we aan de uitdaging van de dag begonnen. Een steile klim van van 8km, van 300mtr naar 807mtr hoogte, waarbij het steilste deel 10% was. We waren super trots dat we dat gehaald hebben. Nu de afdaling naar het dal en richting onze 'casa rural'. Bleek er nog een ruggetje tussen te zitten met toch nog het nodige klim werk. Uiteindelijk bij de casa rural aangekomen, bleek het niet de lokatie te zijn. We werden onverwachts meegenomen naar het centrale plein waar we toegang kregen tot een complete woning. s'Avonds verrast door een heerlijk diner van onze gastvrouw. Waar we eerst dachten samen met haar te dineren, bleek dat ze voor ons wilde koken. Een stukje extra inkomen voor haar, in een regio die het toch al moeilijk heeft, dus geen probleem. Ze had heerlijk gekookt en met een fles Vino Tinto, wordt het toch al wel makkelijk om in slaap te vallen op een fatsoenlijk matras, iets wat de laatste tijd moeilijk te vinden was. De lengte is geen probleem, wel wat kort maar dat hindert niet. Wel de hele nacht de veren van het matras voelen, zoals in de laatste hostels het geval was geven weinig nachtrust.