Bezoek Great Sand Dunes National Park, Colorado

Verenigde Staten, Moffat, colorado

Na een dagje rust stond vandaag een bezoek ingepland aan het National Park Great Sand Dunes. Ongeveer een 45 miles van het Forbes Park in de noordelijke richting.

Toen we opstonden stomd dd zon weer hoog aan de lucht, het beloofde een heel mooie dag te worden. Anneke had de trip reeds uitgestippeld op de kaart dus hoefden we ons geen zorgen te maken. Na een ontbijt, nu zelf gemaakt en op zijn Nederlands, vertrokken richting het park.

Great Sand Dunes park is zoals de naam reeds laat verraden een park met hele hoge duinen, maar het bizarre is dat je er geen zee hoort zoals wij dit gewend zijn in de duinen. Nee heel pracntige hoge duinen met daarachter de bergen. Voor de duinen loopt nu nog een klein kreekje, die normaal een maand geleden een volwassen rivier was door het vele smeltwater, straks is er geen kreekje meer te zien. Maar wel een ideale plaats voor een gezin met kinderen. Sommige mensen deden ook aan sandboarding. Zelfde als snowboarding maar dan van de duinen. Dit duinen gebied heeft dan ook zijn eigen fauna en flora. Heel veel cactussen die bloeiden en heel mooie kevers. Zeg maar zelf dat Els terug haar best heeft gedaan.

Na het bezoek aan het park zijn we doorgereden naar het stadje ( dorpje ) Moffat ook bekend om zijn hot springs. Echter na veel zoeken hebben we een camping / accommodatie gevonden met natuurlijke hot springs. Daar het reeds tegen 16h00 aan was en de accomodatie ons niet echt aansprak zijn we dan maar terug gereden richting Alamosa waar ik nog even wilde kijken voor een paar jeansbroeken omdat deze in Amerika blijkbaar heel goedkoop zijn, voor 10 dollar heb je reeds een Wranger. Maar we zaten in de verkeerde winkels te kijken. Later hoorden we van Anneke dat dit winkels waren voor de boeren / cowboys. Dan ons shopping tripje maar uitgesteld voor een van de volgende dagen.

Daarna terug gereden naar Fort Garland waar Anneke ons stond op te wachten met een overvol bord spaghetti. Matthijs was niet van de partij want hij moest vliegen naar New york voor zijn werk.

Morgen dan het bijna laatste verslag van onze reis die jammer genoeg heel heel vlug voorbij is gegaan. Maar geen nood volgend jaarkomt ook nog langs.