Bezoek Chaco Culture National Park, New Mexico

Verenigde Staten, Chaco Culture National Park

Vandaag wordt het een extra warme dag in onze omgeving. De voorspelde temperaturen gaan richting 90 graden fahrenheit, zo'n 38 graden. Eerst terug in het hotel een stevig ontbijt genoten en daarna nog even uitgebuikt op onze kamer.

Rond 11h15 vertokken naar Chaco Culture National Park voor een rit van 75 miles. De rit duurt ongeveer een kleine 2 uur daar we door een stukje onverharde weg moesten. Gelukkig hadden we onze BMW X5 4x4 drive want plots houdt de weg op en moet je langs onverharde wegen naar het park toe.

Maar wat een mooi landschap en ja, de prairie dog mogen fotograferen.prachtig diertje in zijn eigen mooie omgeving. Oordeel maar zelf via de foto's.
Het park zelf is niet zo groot en kan je per auto bezoeken met enkele mooie stopplaatsen om de mooie overblijfselen te bezoeken de vroegere Indiaanse nederzettingen. Alle ruïnes liggen in een kleine canyon verspreid over een 5 miles gebied. Daar de temperatuur rond de 40 graden bedroeg hebben we ons niet gewaagd aan een grote wandeling.

Morgen is het volgende park op de planning: Mesa Verde National Park. Vandaar uti terug een verslagje.

See you then.

Jullie maken me jaloers! Veel plezier nog!